اعضای هیأت‌رئیسه و جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (پنجشنبه 4 اسفند 1401) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های امام خمینی تجدید میثاق کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اعضای هیأت‌رئیسه و جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (پنجشنبه 4 اسفند 1401) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی معجزه قرن ما بود، گفت: در شرایطی که دشمنان همه امکاناتشان را در جنگ ترکیبی، شناختی و ادراکی فراهم کرده بودند که خدشه ای به این انقلاب وارد کنند، دچار یک اشتباه بزرگ محاسباتی شده بودند. این مردم ما را نشناخته اند؛ ممکن است مشکلات اقتصادی و  مسائل دیگری داشته باشند اما هیچ گاه بیعتی که در بهشت زهرا(س) با امام بسته اند و آن استقبال و بدرقه تاریخی را فراموش نکرده اند. تعهدی که نسبت به خون شهیدان دارند جلوی دیدگان مردم  است؛ مردم از این انقلاب دست بر نخواهند داشت.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی(س)، گفت: به امام عرض می کنیم 44 سال از نهالی که کاشته بودید سپری شده و با همت ملت، این نهال امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است. با همه توطئه ها و برنامه ریزی هایی که دشمنان از همان آغاز انقلاب و قبل از انقلاب داشته اند، در یک جهت انقلاب اسلامی به بعثت پیامبر(ص) شباهت دارد که دشمنان نمی گذاشتند آن رخداد عظیم، یعنی بعثت، اتفاق بیفتد؛ اما موفق نشدند و پیام وحی الهی بر پیامبر(ص) نازل شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: در زمان ما نیز اگر دشمنان فرصت پیدا می کردند، یا در توانشان بود و یا می توانستند جلوی اراده ملت را بگیرند، این انقلاب با این عظمت در قرن معاصر اتفاق نمی افتاد. اما به فضل الهی این انقلاب اتفاق افتاد و به تعبیر بعضی از نویسندگان، دنیای شرق و غرب را در بهت و ناباوری فرو برد و معجزه قرن ما بود.

وی اظهار داشت: طبیعتا همان گونه که شخص پیامبر(ص) نقش آفرین و تأثیرگذار بود و قرآن با عظمت از پیامبر(ص) یاد می کند، بخش قابل توجهی از پیش برد بعثت به واسطه مدیریت پیامبر اکرم(ص)، اخلاق کریمه ایشان و تدابیری بود که با امدادها و عنایات الهی شامل حالش شد. در زمان ما هم یکی از سیاستمداران سرشناس آمریکا به نام کسینجر می گوید یک کار خارق العاده و الهی است و حرکت امام اصلا در چهارچوب های مسائل سیاسی جهان نمی گنجند؛ او مسائلی را مطرح می کرد و اقداماتی را  انجام می داد که برای ما قابل پیش بینی نبود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه سه ویژگی مهم خداباوری، اطمینان و توکل در امام وجود داشت، تصریح کرد: البته امام ویژگی های دیگری دارا بود اما این سه ویژگی در بُعد فردی، اجتماعی، سیاسی و حکومتی بر تمام کارهای امام حکمفرما بود. امام با تمام وجود خدامحور بود و خدا را باور داشت. این آیه شریفه هم شعار و هم پیام امام بود که «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌». او معتقد به این بود که هم حرکت فردی و هم حرکت اجتماعی می تواند قیام ایجاد کند و لذا بر همین اساس حرکت کرد و بارها فرمود به خدا من نترسیدم.

وی افزود: کسی که با تمام وجود خدا را باور داشته باشد، فراز و نشیب ها و سختی ها و مسائل دیگر نمی تواند انسان وابسته به خدا که «صبغة الله» از ویژگی های او است، را از مسیری که تعیین کرده دچار تردید کند. موقعی که شهید مطهری از پاریس برگشته بود، از او سؤال کردند امام را چگونه یافتی؟  فرمود او با تمام وجود به خدا، هدف و راه رسیدن به این هدف ایمان و مردمش را هم باور داشت. من یک بار تصمیم گرفتم کلمات امام را مرور کنم و دیدم پرکاربردترین واژگانی که در کلمات امام به کار رفته «اسلام» و «مردم» است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امام روی اسلام و مردم خیلی تکیه داشت و لذا توانست بین مردم و دل های مردم با خدای متعال ایجاد رابطه کند. همان نفس قدسی امام است که همچنان در فراز و نشیب ها به مدد انقلاب می آید. البته خلف صالح امام حضرت آیت الله خامنه ای دقیقا همان راه، مسیر، صلابت، استواری، خداباوری و خدامحوری را سرلوحه برنامه خودش قرار داده و لذا این نسخه مطابق با اصل است و همین انتظار از آن هست که می بینیم.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمنان همه امکاناتشان را در جنگ ترکیبی، شناختی و ادراکی فراهم کرده بودند که خدشه ای به این انقلاب وارد کنند و اصطلاح براندازی و تجزیه این کشور محمدی(ص) و علوی(ع) و فاطمی(س) را برنامه ریزی کرده بودند و به تعبیر رهبر انقلاب خوب چینش کرده بودند که در دل انسان کار اینها را تحسین می کند، ولی دچار یک اشتباه بزرگ محاسباتی شده بودند. این مردم ما را نشناخته اند؛ ممکن است مشکلات اقتصادی و  مسائل دیگری داشته باشند اما هیچ گاه بیعتی که در بهشت زهرا(س) با امام بسته اند و آن استقبال و بدرقه تاریخی را فراموش نکرده اند. تعهدی که نسبت به خون شهیدان دارند جلوی دیدگان مردم است؛ مردم از این انقلاب دست بر نخواهند داشت.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: باید به دشمن چنین گفت که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود می بری و زحمت ما می داری». این انقلاب ماندگار است. امیدواریم دعاهای خالصانه امام همچنان این انقلاب را امتداد ببخشد و ان شاء الله مشکلات این کشور با عنایات حضرت بقیة الله(عج) هرچه زودتر برطرف شود.