در اردوی فولاد طبیعتا هنوز همه چیز تحت تاثیر ترک اردو و جدایی جواد نکونام از این باشگاه است.

جانشین نکونام، مرد مخفی اردوگاه فولاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شاید هرگز اتفاق نیفتاده بود که تیمی در اواسط یک تورنمنت سرمربی خود را از دست بدهد مگر آنکه نتایجش طوری رقم بخورد که مسئولان آن تیم اقدام به تغییر مربی بکنند که البته از این موضوع نیز در ایران مورد خاصی به خاطرمان نمی‌آید؛ ار این رو ترک اردو از سوی سرمربی نامدار فولاد واکنش وسیعی در شبکه‌های اجتماعی و جامعه هواداری داشت.

حتی آنها که عِرق خاصی به فولاد نداشتند و درگیر بازی پرسپولیس-سپاهان بودند، نمی‌توانستند نسبت به این موضوع بی تفاوت بمانند؛ بنابراین بخشی از بحث‌های هواداری روی سکوهای ورزشگاه نقش جهان نیز به این موضوع اختصاص داشت به خصوص که جواد نکونام هم یک چهره قابل اعتنا در فوتبال ایران است که نامش برای مربیگری تیم‌های مهمی بر سر زبان‌ها بوده؛ از تیم ملی و استقلال تا حتی همین سپاهان در دوره‌ای که آنها دنبال جانشینی برای محرم نویدکیا می‌گشتند.

نکونام که سبک مربیگری خود را در تیم فولاد و با موفقیتش در جام حذفی سال گذشته که منجر به صعود این تیم به لیگ قهرمانان آسیا شد، قوام داده و آن را بدل به یک کالای قابل فروش در بازار فوتبال ایران کرده، در شرایطی دست به این کار زد که تیمش در آستانه مهم‌ترین بازی تاریخ خود بود‌. بازی مقابل الهلال، قهرمان عربستان و پرافتخارترین تیم آسیا. تیمی که به تازگی در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شرکت کرده و در آنجا ضمن صعود به فینال مقابل رئالی که پنج گل به لیورپول زده نمایش مطلوبی داشته و سه بار دروازه این تیم را باز کرده است. از این جنبه، طبعا هر علاقه‌مند به فوتبالی شانس اصلی را در دیدار دو تیم به آبی‌پوشان عربستانی می‌دهد اما این فقط یک روی سکه است و چه بسا الهلال در اولین مسابقه خود در لیگ قهرمانان مقابل الاهلی با کمی بدشانسی در همان دور اول از مسابقات کنار می‌رفت.

این اتفاقی بود که بارقه‌های امیدی را در دل فولادی‌ها ایجاد کرد که نکونام از تصمیمش مبنی بر استعفا بعد از بازی با الفیصلی کوتاه می‌آید و به کارش در این باشگاه ادامه خواهد داد اما او با وجود همه صحبت‌ها روی همان تصمیمی که از قبل گرفته بود ایستاد؛ تصمیمی که حالا انتقادهای بسیاری را برایش به ارمغان آورده است چرا که همان‌طور که گفتیم سابقه نادری از اتفاقی مثل این در حافظه تاریخی ما وجود دارد.

اما گذشته از این، صرف حضور فولاد در لیگ قهرمانان آسیا نیز اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد. آنها تنها نماینده ایران در این تورنمنت محسوب می‌شوند و اگرچه سابقه روشنی از حضورهای گاه و بی‌گاه در این مسابقات ندارند اما تیمی هستند که به واسطه موفقیت‌های نسبی در فوتبال ایران، از پیشینه‌ای مناسب برای رویارویی با هر تیمی در سطح آسیا برخوردارند.

فولاد امروز با مربیگری حمید رجبی پا به میدان خواهد گذاشت در حالی که این فوتبالیست سابق تیم‌های پاس و سایپا برای اولین بار در چنین میدانی قرار است چنین رولی را برعهده بگیرد. البته رجبی سابقه مناسبی از حضور روی نیمکت فولاد برخوردار است و به نوعی مغز تاتیکی جواد نکونام به شمار می‌آمد اما هرگز به عنوان سرمربی به هدایت بازیکنان نپرداخته است. او که به عنوان چهره مورد اعتماد نکونام در نهایت قبول کرد که به کارش در فولاد ادامه بدهد، شاید فرصت این را داشته باشد که برای اولین بار ایران را با یک چهره جدید در نیمکت مربیگری آشنا کند و البته این احتمال هم هست که شکست مقابل الهلال پایان کار این فوتبالیست تکنیکی سابق فوتبال ایران باشد که مصدومیت‌های سخت از ناحیه رباط صلیبی پایان آن دوره‌اش را رقم زد.

جالب اینکه او به دیدار مربی‌ای خواهد رفت که یکی از مشهورترین چهره‌های فوتبال آرژانتین محسوب می‌شود و سابقه یک قهرمانی در همین تورنمنت را هم دارد؛ آن‌ هم با بازیکنانی که احتمالا قیمت یکی دوتای آنها به اندازه بودجه کل فوتبال ایران در فصل گذشته است.

باهمه این‌ها وقتی پای فوتبال وسط می‌آید ما حق داریم که کمی امیدوار باشیم؛ به نسخه جدید تیم فولاد که با همین یک بازی می‌تواند تمام ناکامی‌های امسال را فراموش کند و صد البته حداقل انتظار از نماینده ایران انجام یک نمایش آبرومندانه مقابل حریف عربستانی است. چیزی که به نود دقیقه تلاش، از خودگذشتگی و فداکاری برای لوگوی باشگاه نیازمند است و البته اندیشه‌های روشن مربی‌ای که امروز بهترین فرصت زندگی‌اش را به دست آورده.