ایبای گومز هافبک اسپانیایی اتلتیک بیلبائو با عقد قراردادی به فولاد پیوست.

 مهم‌ترین انتقال سال فوتبال ایران (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، این هافبک ۳۲ ساله که برای یک دهه در لالیگا با پیراهن اتلتیک بیلبائو و آلاوز به میدان رفت، حالا برای حضور در لیگ قهرمانان به فولاد پیوسته و این تیم را در آسیا همراهی خواهد کرد.

باشگاه فولاد دقایقی پیش، از نهایی شدن این انتقال خبر داد و تصویری از حضور این بازیکن اسپانیایی در کنار حمیدرضا گرشاسبی منتشر شد تا یکی از مهمترین نقل و انتقالات چند سال اخیر فوتبال ایران به شکلی دور از انتظار رقم بخورد.

ایبای گومز که پس از پایان قرارداد سه ساله با اتلتیک بیلبائو دور از میادین بود، آنطور که وبسایت‌های اسپانیایی نوشتند، با رد پیشنهادات پرتغالی و اسپانیایی ترجیح داد که در تصمیمی شگفت انگیز به ایران بپیوندد تا فولاد را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

به این ترتیب بازیکنی که نزدیک به ۲۰۰ بازی با اتلتیک بیلبائو و حدود ۱۰۰ بازی با آلاوز انجام داده بود، به فولاد ملحق شد و به عنوان مهمترین چهره تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت. باتوجه به مسائل قانونی او نمی‌تواند فولاد را در لیگ برتر همراهی کند.

نکته جالب اینکه در دوره حضور جواد نکونام سرمربی تیم فولاد در اوساسونا حضور داشت و حالا این دو در فولاد باهم همکاری خواهند کرد.

خرید جدید فولاد بیش از همه بازیکنان رودرروی مسی قرار گرفته و ۱۴ بار برابر او به میدان رفته و به دو پیروزی هم رسیده است.

ایبای گومز در کنار سرخیو راموس کاپیتان سابق رئال

(آخرین بازی گومز در لالیگا مقابل الچه و پیش از آن برابر رئال مادرید بود)