مدافع گلزن پرسپولیس از درگیری‌های دیده نشده بازی با سپاهان صحبت می‌کند...

گله و شکایت بهترین گلزن پرسپولیس از سیاوش یزدانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، گئورگی گولسیانی حالا بهترین گلزن این فصل پرسپولیس است. بازیکنی که ششمین گل خود را در وقت‌های اضافه بازی با سپاهان به ثمر رساند و پیروزی سرخپوشان مقابل حریف طلایی پوش را قطعی کرد.

گولسیانی البته با نوعی تواضع درباره این دستاورد خود صحبت می‌کند و می‌گوید چندان توجهی به آمار تعداد گل زدن‌هایش ندارد اما هواداران پرسپولیس به خوبی می‌دانند که زدن شش گل توسط بازیکنی خارجی چه معنایی دارد. کاری که بیش از پنجاه خرید خارجی این تیم موفق به انجامش نشده بودند.

او در گفتگوی جدید خود با خبرنگار ما در مورد پنالتی‌های خود و این توانایی استثنایی خود در تبدیل به گل پنالتی صحبت می‌کند و می‌گوید توانایی این را دارد که در هر اتمسفری پنالتی بزند. نکته جالب درباره مدافع گرجستانی پرسپولیس این است که قرمزها پنالتی‌زن دیگری جلوتر از او داشتند اما گئورگی آنچنان در تمرینات درخشان ظاهر شد که نظر یحیی را برای انتخاب نخست جلب کرد.

گولسیانی شخصیت جالبی هم دارد که شاید چندان به آن توجه نشده است. او در همه مصاحبه‌ها با لحنی انتقادی در مورد نمایش‌های پرسپولیس صبحت می‌کند و به عنوان مثال می‌گوید که تیم در خط دفاعی یا حمله ضعف داشته و باید آن را ترمیم کنند. این هم نکته‌ای است که در این گفتگو به آن توجه شده است.

* ابتدا درباره بازی صحبت کن و برد بزرگی که به دست آوردید.

واقعاً بازی جالب و سختی بود و انرژی زیادی از ما گرفت. ورزشگاه نقش جهان جو فوق العاده‌ای داشت. من دلم برای ورزشگاه پر از تماشاگر تنگ شده بود. من فکر می کنم ما مستحق آن برد بودیم، با این که حریف هم واقعا تیم خوبی بود، اما آن روز ما بهتر بودیم.

* نکته مهم این برد شاید این بود که در حضور طرفداران حریف توانستید آنها را شکست بدهید و خود تو هم در این فضای ویژه دو پتالتی را تبدیل به گل کردی؛ در این مورد صحبت کن.

هر دو تیم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و بازی جذابی برای تماشاگران بود. آنها در این بازی شش گل و موقعیت های گل زیادی دیدند. پنالتی زدن در استادیوم خالی و زدن پنالتی در استادیوم پر از هوادار چیزهای کاملاً متفاوتی هستند. این یک نوع فشار روانی است، به خصوص وقتی خارج از خانه بازی می کنید. اما یاد گرفته‌ام که تمرکز کنم و فکر کنم و فقط به حرکات دروازه‌بان نگاه کنم، از بیرون چیزی نشنوم و در آخرین ثانیه تصمیم درست بگیرم.

* بعد از بازی قبلی گفتی که تیمتان ضعف‌هایی در خط حمله دارد؛ فکر می‌کنی حالا این ضعف‌ها پوشش داده شده‌اند؟

هوادار و سپاهان حریفان کاملاً متفاوتی بودند.

نمی‌توان تاکتیک و سبک بازی را با حریفی که با بازیکنان زیاد دفاع می‌کند و حتی مساوی هم برایش قابل قبول است با تیمی که سعی دارد حمله کند مقایسه کرد. در این فصل بیشتر در یافتن فضاهای آزاد و ایجاد موقعیت های گل با تیم‌های دفاعی  مشکل داشتیم. از طرف دیگر البته ما نیز پیشرفت کردیم، هر روز کار می کنیم، بازی هایمان را تماشا می کنیم، به اندازه کافی از خود انتقاد داریم و انقدر فروتنی داریم که اشتباهات را بپذیریم و برای بهبود آنها بیشتر تلاش کنیم.

* تو البته درباره پنالتی‌هایت صحبت کردی اما برای من خیلی جالب است که همه ضرباتت گل می‌شود؛ دوست دارم راز آن را بگویی.

همانطور که به شما گفتم، من با توجه به حرکت دروازه‌بان تصمیم خود را می‌گیرم، اگر او قبل از شوت من سمت پرش را انتخاب کند، من به سمت مخالف شوت می زنم (مانند پنالتی اول). اگر تصمیم لگیرد بماند و زود نپرد، به هر حال یک طرف را انتخاب می کنم، چپ-راست-وسط و سعی می‌کنم با قدرت شوت بزنم، طوری که دروازه‌بان به سختی می‌تواند آن را مهار کند (مثل پنالتی دوم).

* تو در تمام دقایق این فصل پرسپولیس بازی کرده ‌ای که یک رکورد استثنایی است؛ آیا به این رکورد و حفظ آن فکر می‌کنی؟

در این مورد قدردان مربی‌ام و از او بابت اعتمادش متشکرم. خدا را شکر که تا الان سلامتی کافی برای حضور کامل در همه بازی ها داشتم. من به دنبال رکورد نیستم، من فقط حداکثر توانم را در زمین می‌گذارم.

*زوج تو در خط دفاعی یکی از مدافعان شناخته شده فوتبال ایران است. از بازی در کنار او چه حسی داری؟

من و مرتضی [پورعلی گنجی] دوستان خوبی هستیم، ما همچنین زوج خوبی هم هستیم. ما هرگز با یکدیگر سوء تفاهم و مشکل نداشتیم و حتی زمانی که اشتباه می‌کنیم، فقط سعی می‌کنیم یکدیگر را ریکاوری کنیم. اصول ما این است: هرگز شکایت و گله نکنید، فقط یکدیگر را پر از انرژی مثبت کنید.

* در پایان بازی هوادار که با شکست تیمتان همراه بود، طرفداران گلوله‌های برف و بطری به سمتتان پرتاب می‌کردند که شاید برای اولین بار بود این اتفاق برای تو رخ می‌داد.

بازی قبلی با هوادار واقعا باخت و عملکرد ضعیف ما بود. بعد از بازی، بارانی از بطری‌هایی که هواداران به سمت ما پرتاب می‌کردند را دیدم. درک می‌کنم، آنها ناامید بودند، اما پرتاب کردن وسایل در ورزشگاه، حتی به سمت تیم حریف، فکر نمی‌کنم درست باشد. هواداران ما در هر شرایطی باید در کنار ما بایستند، زیرا ما یک تیم متحد هستیم. در ورزشگاه نقش جهان هم همین اتفاق افتاد، هواداران سپاهان شروع به پرتاب بطری برای ما کردند. اتفاقاً به خاطر احترام سه سالی که در سپاهان گذرانده ام، گل هایم را جشن نگرفتم و به هر حال وقتی دیدم بطری‌ها جلوی من پرواز می کنند! این کمی آزاردهنده بود.

* در این ایران اعتراض به داوری یک کار معمول است. تو به عنوان یک خارجی عملکرد داوران ایرانی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

برخی از داوران واقعاً اشتباهات باورنکردنی دارند. البته عملکرد برخی از آنها را دوست دارم. من در یک مصاحبه گفتم که VAR برای این لیگ بسیار مهم و ضروری است. مثلاً دو اشتباه بازی آخر که از داور به یاد آوردم عجیب بودند. اشتباه اول درمورد دانشگر بود که در نیمه اول با خطا عیسی آل‌کثیر  را متوقف کرد و باید کارت زرد دوم می‌گرفت و اشتباه دوم نیمه دوم بود. مسعود ریگی حمله ما را با هند متوقف کرد و این می‌توانست دومین کارت زرد او باشد اما داور او را بخشید.

* فکر می‌کنی با تکنولوژی داور ویدیویی حل می‌شود؟

بله. چون VAR وجود نداشت، سیاوش یزدانی در ضربات ایستگاهی خیلی ناعادلانه سعی می‌کرد به من ضربه بزند. ضربه‌ای به گردن یا به پاهایم زد اما داور واکنشی نداشت. مطمئنم روزی فناوری VAR در ایران خواهد بود و اینگونه اشتباهات بالاخره پایان خواهد یافت. داوران نیز انسان هستند، نه ربات و ممکن است اشتباه کنند.

* تو بعد از دو گل به سپاهان خوشحالی نکردی که این هم جالب بود. 

چون سه سال را در سپاهان گذرانده ام و خاطرات خوبی دارم و دوستان زیادی دارم. افراد زیادی از اصفهان هستند که به آنها احترام می‌گذارم. من 4 سال از 6 سال فوتبالم را در اصفهان گذرانده‌ام.