باورنکردنی‌ترین نتیجه در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم بزرگ و در یک رقابت حساس امشب در قطر رقم خورد.

این نتیجه در تاریخ آسیا تکرار نمی‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا با نتایج عجیبی همراه بود؛ پیروزی ۸ بر ۲ شباب الاهلی امارات مقابل الغرافه قطر، برتری ۶ بر صفر الشباب عربستان برابر بمبئی‌سیتی هند، برد ۵ بر ۲ الدحیل قطر در تقابل با سپاهان ایران، شکست ۵ بر ۲ الوحدات اردن در بازی با السد قطر، پیروزی ۷ گله تیم دئگو کره جنوبی برابر شاندونگ تایشان چین، برد ۶ گله اوراواردز ژاپن برابر لاین سیتی سیلرز،  پیروزی ۶ بر صفر ویسل کوبه ژاپن مقابل چیانگرای تایلند و در نهایت برتری ۸ بر صفر کاوازاکی در جدال با گوانگژو چین، ازجمله نتایج شگفت‌انگیزی است که می‌توان به آن اشاره کرد و البته چند برد ۵ بر صفر هم اتفاق افتاد.

اما بدون تردید عجیب‌ترین نتیجه در طول این فصل از لیگ قهرمانان امشب در ورزشگاه الثمامه قطر رقم خورد؛ جایی که دو تیم مدعی الدحیل و الهلال عربستان، نیمه نهایی غرب آسیا را برگزار کردند و تا دقیقه ۱۷ سرنوشت بازی مشخص شد و شاگردان رامون دیاز توانستند خیال خود را برای رسیدن به فینال راحت کنند.

دیگر مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی ۳ بر یک اوراواردز ژاپن مقابل چونبوک موتورز کره جنوبی در ضربات پنالتی به پایان رسیده بود، اما بازی منطقه غرب را در شرایطی الهلال با برتری خود تمام کرد که یک نتیجه تاریخی رقم زد.

الهلال در دقیقه ۲ روی یک اوت اشتباه از بازیکنان الدحیل فورا ضدحمله زد و روی پاس محمد کانو و ضربه سر اودیون ایگالو به گل اول رسید و هشت دقیقه بعد هم دوباره توسط همین ستاره نیجریه‌ای و سابق منچستریونایتد به دومین گل دست یافت، اما نمایش طوفانی سعودی‌ها دوباره ادامه پیدا کرد.

قهرمان عربستان و فصل گذشته لیگ قهرمانان که دو هفته قبل فینال جام باشگاه‌های جهان را برابر رئال مادرید برگزار کرده و با نمایشی شایسته شکست خورده و به نایب‌قهرمانی رسیده بود، امشب عملکردی فرا آسیایی برابر الدحیل قطر به نمایش گذاشت و توانست با زدن هفت گل سالم و یک گل مردود، قدرت بالای خود را به رخ بکشد.

غیر از زدن دو گل در ۱۰ دقیقه ابتدایی، الهلال در ۱۷ دقیقه پس از آن هم دو بار دیگر با شوت‌های موسی مارگا دروازه الدحیل را باز کرد و اسکوربورد ورزشگاه نتیجه ۴ بر صفر را به نمایش گذاشت؛ اتفاقی عجیب که هیچ کارشناس و هوادار فوتبالی آن را پیش‌بینی نمی‌کرد و تکلیف فینالیست لیگ قهرمانان زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، مشخص شده بود.

الهلال عربستان پس از زدن چهار گل هنوز میل به هجوم داشت و یک گل دیگر توسط سالم الدوسری به ثمر رساند و یکی دیگر از گل‌های این تیم توسط موسی مارگا را زد تا نیمه اول با نتیجه ۵ بر صفر تمام شود! شکستی که هرنان کرسپو آن را باور نداشت و او را با عصبانیت به رختکن فرستاد تا دست به دو تغییر در بازگشت به زمین بزند.

اودیون ایگالو مثل نیمه اول که دو گل زده بود، در دقایق ۴۸ و ۶۳ هم با شوت‌های مهار نشدنی خود دروازه الدحیل را باز کرد تا نتیجه ۷ بر صفر شود و خیال الهلال راحت! اما غیر از اینکه صعود سعودی‌ها خیلی زود قطعی شد، آن‌ها به یک برد تاریخی در تمام ادوار لیگ قهرمانان آسیا در مرحله نیمه‌نهایی ۲۳-۲۰۲۲ دست پیدا کردند.

در تاریخ برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا سابقه نداشته در مرحله نیمه نهایی، بین دو تیم بزرگ و قهرمان، نتیجه‌ای با اختلاف ۷ گل رقم بخورد که الهلال توانست با بازیکنان نامدارش و پوکر ایگالو این برد عجیب را برابر الدحیل قطر به دست بیاورد و فینالیست آسیا شود.

شاگردان رامون دیاز در روزهای نُهم و شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ باید دیدارهای رفت و برگشت لیگ قهرمانان آسیا را مقابل اوراواردز ژاپن برگزار کنند؛ مسابقه‌ای که بعید نیست الهلال با ستاره‌هایش دوباره یک نتیجه شگفت‌انگیز دیگر در آن رقم بزند.