پرسپولیس بعد از شکست برابر هوادار، اکنون مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که بنای آن را سرمربی کنونی این تیم گذاشته و نمی‌خواهند بار دیگر امتیاز از دست دهند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت MIS
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه”، یک برد شیرین و هیجان‌انگیز مقابل سپاهان و اکنون بازگشت به لیگ برتر با هدف جبران سه امتیاز عقب‌ماندگی در صدر جدول. شاید در نگاه اول پرسپولیس دیدار آسانی مقابل تیم قعرنشین جدول در استادیوم آزادی پیش‌رو داشته باشد، اما نگاهی به اسامی برخی بازیکنان طلایی‌پوشان و مهم‌تر از آن حضور رضا عنایتی روی نیمکت این تیم، احتمالا پرسپولیس را هم با چالش بزرگی مواجه کند. خصوصا اینکه عنایتی پیش از این نیز با هوادار یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس را به دردسر بزرگی انداخته بود.

پرسپولیس اما با هدف برتری و کاهش فاصله امتیازی در صدر و تحت فشار قرار دادن سپاهان پا به این بازی خواهد گذاشت و امیدوار است با حضور هوادارانش یک برد خوب را در آزادی به دست بیاورد.

علیرضا بیرانوند بار دیگر انتخاب اول پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی برای این بازی خواهد بود و به دنبال دستیابی به هدف تیمی و فردی خود در این جدال است. او بعد از مدت‌ها صدر جدول کلین‌شیت را از دست داده و در هشت بازی دروازه‌اش توسط رقبا باز شده تا از کورس صدر فاصله بگیرد. او هرچند مقابل سپاهان دو گل دریافت کرد، اما در این بازی و در بازگشت دوباره به لیگ برتر چشم به جایگاه حسین پورحمیدی دوخته تا ضمن کلین شیت، تیمش را نیز در کسب نتیجه مطلوب کمک کند.

خط دفاعی پرسپولیس با کمترین تغییر نسبت به دیدار قبلی برابر حریف حاضر خواهد شد. مرتضی پورعلی‌گنجی که در بازی با هوادار دو فرصت ایده‌آل گلزنی را از دست داده بود، در این بازی بیش از همیشه به دنبال این خواهد بود تا دروازه تیمش را حفظ کرده و اسیر ضدحملات حریف نشوند. گئورگی گولسیانی نیز به عنوان گلزن اول این روزهای پرسپولیس و مهره‌ای قابل اعتماد در قلب دفاعی، در کنار او قرار خواهد گرفت تا اطمینان یحیی گل‌محمدی برای حفظ دروازه افزایش یابد. 

در سمت راست اما وحدت حنانوف با نمایش بی‌نقصی که مقابل سپاهان ارائه کرد جایگاه فیکس خود را حفظ خواهد کرد. مدافع تاجیک و بی‌ادعای سرخ‌ها بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی و در بازگشت دوباره به ترکیب در یکی از بی‌اشتباه‌ترین روزهای خود، یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیمش برای کسب نتیجه در اصفهان بود.

در سمت چپ هم وحید امیری حاضر خواهد بود تا بار هجومی تیمش را برعهده گیرد. البته احتمال اینکه همانند دیدار با سپاهان پرسپولیس با سه مدافع در عمق (گولسیانی، پورعلی‌گنجی و حنانوف) برابر حریف قرار گیرد نیز زیاد خواهد بود تا امیری فضای بیشتری برای پیش‌روی داشته باشد.

میلاد سرلک و سینا اسدبیگی نیز بار دیگر به عنوان زوج خط میانی از بالاترین شانس نسبت به کمال کامیابی‌نیا برای حضور در ترکیب اصلی برخوردار هستند و کاپیتان دوم سرخ‌ها بعد از نمایش موفق در دقایقی که برابر سپاهان به میدان رفت، باید در انتظار این بازی تا در جریان بازی فرصت نمایش توانایی‌هایش را به دست بیاورد.

در غیاب دانیال اسماعیلی‌فر که با سرماخوردگی در این بازی به صورت فیکس به کار گرفته نخواهد شد، باید دید از بین عالیشاه و سیامک نعمتی در نهایت یحیی گل‌محمدی چه تصمیمی خواهد گرفت و کدام یک شانس حضور در سمت راست تهاجمی سرخ‌ها را به دست خواهد آورد. مهدی ترابی نیز با مصدومیت در بازی با سپاهان مواجه شده تا احتمال استراحت دادن به او در این بازی بیش از گذشته شود و شانس حضور سروش رفیعی در ترکیب به خصوص بعد از نمایش ایده‌آلی که برابر سپاهان به جا گذاشت افزایش یابد.

در خط حمله نیز انتخاب اول یحیی گل‌محمدی بار دیگر عیسی آل کثیر خواهد بود. بازیکنی که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت و بازگشت دوباره، اولین گل خود را مقابل سپاهان به ثمر رساند و برای گل بعدی‌اش این‌بار در لیگ برتر بی‌تابی می‌کند. در کنار او محمد عمری حاضر خواهد بود تا با قدرت تکنیکی و قدرت دریبلینگ و سرعت بالایش به دنبال راهی برای باز کردن دفاع چند لایه و احتمالی نفت مسجدسلیمان باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس 

علیرضا بیرانوند-مرتضی پورعلی‌گنجی-گئورگی گولسیانی-وحدت حنانوف-وحید امیری-میلاد سرلک-سینا اسدبیگی-امید عالیشاه-مهدی ترابی-محمد عمری-عیسی آل کثیر