پاکو خمس در متن یکی از حواشی کم‌نظیر بازی با پرسپولیس قرار داشت؛ جایی که دستیار خود را با فشار شدید به روی نیمکت هل داد تا دیگر به داور اعتراض نکند.

سهند و گوشه‌ای از یک خشم اصیل اسپانیایی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پاکو خمس یکی از فعالترین مربیان لب خط لیگ برتر ایران محسوب می‌شود. کسی که باوجود تفاوت زبانی و عدم تسلط به انگلیسی، ارتباط لحظه به لحظه با بازیکنانش برقرار می‌کند و نکات لازم را به آنها انتقال می‌دهد. هیچ لحظه‌ای در 90 دقیقه نیست که او یک قدم از کنار خط عقبتر بیاید اما در عین حال پاکو به یک اصل همیشگی پایبند است: هیچکس جز من نباید کنار خط بیاید.

پیش از این در بازی تراکتور - استقلال، محمد نصرتی برای یک لحظه کنار خط آمد تا نکته‌ای را به بازیکنان انتقال بدهد اما خمس با چهره برافروخته از دستیارش خواست تا روی نیمکت برود و سرجایش بنشبیند! اما آنچه در دیدار با پرسپولیس رقم خورد، عجیبتر هم بود و این بار خمس به اشاره لفظی بسنده نکرد و با برخورد فیزیکی وارد عمل شد.

ماجرا به دقیقه 51 بازی برمی‌گردد که پرسپولیس با نتیجه 2-0 از تراکتور پیش بود و تی‌تی‌ها برای بازگشت تلاش می‌کردند. در این لحظه خمس در حال اعتراض کوتاه به داور بود و وحید کاظمی برای جلوگیری از بروز اعتراضات بیشتر به سراغ او آمد تا به سرمربی اسپانیایی هشدار بدهد. در لحظاتی که خمس سعی می‌کرد به سرعت ماجرا را حل و فصل کند تا بازی به جریان بیفتد، فردی از روی نیمکت تراکتور بلند شد تا به صورت حضوری داور را مورد مواخذه قرار دهد.

شاید ورود مربیان برای اعتراض به داوری امری دائمی در لیگ برتر ایران باشد و چه بسا این اختیار را بعضی سرمربیان به کادر خود تفویض و حتی آنها را مامور چنین کاری کنند اما خمس اوضاع متفاوت بود. او به محض اینکه فهمید فردی از نیمکت بلند شده و به کنار خط آمده، برافروخته شد و زمانی که در یافت این حضور برای اعتراض به داوری است، واکنشی استثنایی و عجیب را از خود نشان داد.

خمس در حالی که صدای فریادش استادیوم را تحت تاثیر قرار داده بود، از دست چپ سهند چلبیانی، مربی تیم، گرفت و او را با بیشترین نیروی ممکن به سمت نیمکت هل داد تا نارضایتی خود از این اقدام دستیار ایرانی خود را نشان بدهد.

در عین حال او به سمت ذوالمجیدیان، سرپرست تراکتور، تغییر جهت داد و گویی به او گفت که کنترل نیمکت‌نشینان و جلوگیری از ورود آنها به محوطه فنی، وظیفه او بوده که موفق به انجامش نشده است.

بعد از این چند ثانیه بی نظیر که شاید برای وحید کاظمی نیز تعجب‌برانگیز باشد، خمس یک بار دیگر از داور خواست تا بازی را ادامه بدهد و ماجرا را همینجا تمام کند.

این در حالی است که شاید بعد از اظهارات خمس در نشست خبری که شاید اولین واکنش او به داوری در فوتبال ایران بود، ماجرا تا بازی هم ادامه پیدا کند اما سرمربی سرشناس تراکتور نشان داد که هیچ توجهی به تصمیمات داوری ندارد و تمرکز خود و تیمش را روی مسائل فنی معطوف کرده است.