تیم ملی جوانان ایران با برتری برابر ویتنام از گروه خود در جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

ایران ۳ ویتنام یک: شیر بچه‌های آقا صمد گل کاشتند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال جوانان ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف ویتنام رفت و با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست داد تا راهی دور بعدی شود.

در بازی دیگر این مرحله، استرالیا به مصاف قطر رفت و با نتیجه نه بر یک این تیم را از پیش رو برداشت تا به عنوان صدرنشین از گروه دوم رقابت‌ها صعود کند.

در نیمه اول تیم ملی که چاره‌ای جز پیروزی برای صعود به دور بعد نداشت، خیلی زود حملات خود را طرح‌ریزی کرد و سرانجام روی یک موقعیت خوب، توسط محمدامین حزباوی، کاپیتان خود، به گل نخست دست یافت. در ادامه تلاش‌های ویتنام برای زدن گل تساوی کافی نبود تا شاگردان مرفاوی با برتری راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم، ویتنامی‌ها خیلی زود توسط وان خانگ به گل تساوی رسیدند تا با توجه برتری پرگل استرالیا مقابل قطر در بازی همزمان، استرس بازیکنان برای صعود به بیشترین حد ممکن برسد.

در این لحظات مرفاوی با چند تغییر سعی در تقویت تیم داشت که این تعویض‌ها به بهترین شکل ممکن جواب داد و سعید سحرخیزان، روی یک پاس در عرض از سوی اسلام‌طلب، گل دوم ایران را به ثمر رساند.

حالا نقش ادیب زارعی، گلر تیم ملی به پررنگ‌ترین میزان رسید و سنگربان تیم ملی با دو واکنش فوق‌العاده تا پیش از دقیقه نود ایران را تیم برنده بازی نگه داشت.

در حالی که بازیکنان برای دفع توپ‌ها اضطراب زیادی داشتند، سرانجام این محمدجواد حسین‌نژاد بود که با عبور از مدافعین ویتنام، گل سوم تیم ملی را به ثمر رساند تا خیال مرفاوی و بازیکنانش از صعود تیم ملی به مرحله حذفی راحت شود.

با حذف قطر، جوانان ایران به عنوان صدرنشین گروه B همراه با استرالیا راهی دور حذفی شدند. 

در ادامه آخرین اتفاقات و چگونگی صعود تیم ملی از این گروه را با توجه به نتایج زنده دنبال خواهید کرد؛

کادر فنی جوانان فوتبال ایران ترکیب زیر را برای این بازی حساس در نظر گرفتند:

ادیب زارعی، میلاد کر، محمدامین حزباوی، امین پیل علی، مرصاد سیفی، علیرضا عنایت زاده، مجتبی فخریان، علیرضا صفری، دنیال ایری، سعید سحرخیزان و حسین حاجی زاده

در حالی که تیم ملی با یک گل از ویتنام پیش بود، وان خانگ دروازه زارع را باز کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود. ایران برای صعود باید برابر حریف خود به برتری برسد.

تا دقیقه شصت، نتیجه بازی ایران و ویتنام یک یک مساوی است و استرالیا با نتیجه ۴-۱ از قطر پیش افتاده. با این نتایج، ویتنام و استرالیا به دور بعد صعود خواهند کرد.

در دقیقه ۶۵ بازی فرصت گلزنی ایده‌آلی برای تیم ملی به وجود آمد که شوت صفری پس از کات‌بک سحرخیزان در دستان گلر آرام گرفت.

در دقیقه ۶۷ استرالیا گل پنجم را هم وارد دروازه قطر کرد تا دیگر کار صعود این تیم به مرحله بعدی قطعی باشد.

روی حرکت تماشایی امیررضا اسلام‌طلب در دقیقه ۷۵ و پاس در عرض او، سعید سحرخیزان با یک ضربه دقیق کپی گل ویتنام را به این تیم زد تا در حالی که استرالیا گل ششم را هم زده بود، ایران از حریف خود دو بر یک پیش افتاده و در آستانه صعود قرار بگیرد.