تحقیقات انجام شده توسط فدراسیون فوتبال آمریکا نشان داده که کلودیو ری نا، کاپیتان سابق این تیم، استفاده از داوران زن را در سال 2018 باعث شرمساری می‌دانست.

ادعای عجیب ری نا: استفاده از داور زن شرم‌آور است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرونده گرگ برهالتر و فاش شدن درگیری فیزیکی او و همسرش در سال‌های قبل که توسط خانواده رینا انجام شده بود باعث شد که فدراسیون فوتبال آمریکا تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهد. 

آنها سعی کرده بودند به نوعی از برهالتر باج‌گیری کنند تا بتوانند فرصتی برای حضور جیو رینا در ترکیب تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 قطر فراهم کنند که در نهایت موفق نشدند و شرایط به ضررشان تمام شد. 

حالا در این تحقیقات مشخص شده که رینا در سال 2018 نسبت به استفاده از داوران زن اعتراض کرده و مدعی شده بود:« باید برای دیدارهای مهم تصمیمات درست و جدی گرفت و از داوران مرد استفاده کرد. ما قرار است چه چیزی را با این کارها ثابت کنیم؟ چنین دیدارهای مهمی نیازمند توجه بهتر و دقیق‌تری هستند.»

مشخص نیست که او دقیقا به چه دیداری اشاره داشته است، خصوصا که خانواده رینا تصمیم گرفته‌اند درباره این تحقیقات، اخبار منتشر شده در آن و نتایج نهایی اظهارنظری نداشته باشند اما مطرح شدن این صحبت‌ها آسیب جدی به وجهه او در فوتبال آمریکا وارد خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرده که برهالتر از تمامی اتهامات مبرا شده و حالا بار دیگر گزینه هدایت تیم ملی این کشور است و از سوی دیگر، رینا هم در زمینه اتهام اخاذی مجرم شناخته نشده اما رفتارهایش نقض واضح قوانین فیفا بوده و احتمالا تبعاتی را به همراه خواهد داشت.