کیلیان امباپه بعد از درخشش در جام جهانی قطر نقش مهم‌تری در تیم ملی کشورش، فرانسه، پیدا کرده و با صحبت‌های امروز دیدیه دشان عملا می‌توان او را کاپیتان بعدی خروس‌ها دانست.

امباپه در  یک قدمی بازوبند کاپیتانی تیم ملی فرانسه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هوگو لوریس در ماه ژانویه امسال و بعد از پایان جام جهانی قطر از فوتبال ملی خداحافظی کرد تا تیم ملی فرانسه بدون کاپیتان بماند.

بعد از منتشر شدن خبر خداحافظی لوریس با تیم ملی ابتدا از رافائل واران، مدافع منچستریونایتد، به عنوان جانشین او یاد می‌شد. اما واران هم کمی بعد اعلام کرد با فوتبال ملی خداحافظی کرده است. به این ترتیب همه نگاه‌ها به کیلیان امباپه دوخته شد که با وجود جوان بودن در جام جهانی قطر درخشش خارق‌العاده‌ای داشت و بدون شک بهترین بازیکن خروس‌ها بود.

صحبت‌های امروز دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، این ادعاها را عملا تایید کرد. دشان که تیمش را برای شروع رقابت‌های انتخابی یورو 2024 آماده می‌کند گفت امباپه یکی از نامزدهای به دست آوردن بازوبند کاپیتانی است و بدون شک صلاحیت این را دارد که بازوبند باارزش خروس‌ها را به بازو ببندد. البته دشان گفت قبل از اینکه تصمیم نهایی‌اش را بگیرد باید به شکل مستقیم و بی‌واسطه با امباپه صحبت کند.

دشان در پاسخ به سوالی در این باره که آیا جانشین هوگو لوریس را انتخاب کرده است گفت: "کیلیان یکی از نامزدهاست ولی قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرم باید با کیلیان و بقیه نامزدها مستقیم صحبت کنم. کاپیتان شدن برای یک بازیکن مسئولیت می‌آورد و تعهد او را سنگین‌تر می‌کند. ولی من ترجیح می‌دهم درباره این موضوع در درون تیم صحبت شود نه مقابل رسانه‌ها. شما تصمیم نهایی را خواهید فهمید".