سوالاتی که قربان زاده از فتح الله زاده درباره صرافی شر بیانی و 250 هزار یورو پول واریز شده باشگاه شالروآ برای استقلال مطرح کرد، یکی از بخش‌های قابل توجه و فراموش نشدنی برنامه جنجالی فوتبال برتر بود.

صرافی مشهور و ملک فردیس: اعجاب آور از استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش‌سه"، یکی از بخش‌های چالش‌برانگیز برنامه فوتبال برتر که با حضور علی‌ فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، پرویز مظلومی عضو هیئت مدیره باشگاه و قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد و درباره ابهامات مالی این باشگاه صحبت شد، جایی بود که فتح‌الله زاده توضیحاتش را برای شفاف‌سازی درباره محل هزینه‌‌کرد 600 میلیون آغاز کرد.

فتح‌الله زاده در توضیح جایی که این پول را هزینه کرده، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: «من روزی که خدمت آقای قربان‌زاده بودم، آمدیم اینجا یکهو با 600 میلیون ... همین چیزی که می‌فرمایند. قبل از اینکه ایشان بیاید هم گفتم. گفتم 240 هزارتا ما دادیم به آقای محبی و 90 تاش رسیده. ایشان (قربان‌زاده) می‌گوید بقیه‌اش کجاست. بقیه‌اش در بلژیک است. تحریم است دیگه.. گرفته‎‌اند. اسنادش هم هست. ما هم دنبالش هستیم که صرافی بگیرد و به ما برگرداند. باید این را به ما برگرداند.» 

قربان‌زاده که در همین حین از حرف‌های فتح‌الله‌زاده متعجب شده بود و حالت صورت و چشم‌هایش این موضوع را نشان می‌داد، به میان صحبت‌های او آمد و گفت:« نه .. کی ؟!.»

پرویز مظلومی در این لحظه در مقام پاسخگویی به قربان‌زاده برآمد و بیان کرد:« همون که صرافی فرمودید.»

قربان‌زاده بلافاصله با رد صحبت‌های پرویز مظلومی و فتح‌الله‌زاده بحث را از سر گرفت:« ببینید امیر حسین‌ حسین‌زاده ...

فتح‌الله زاده سعی داشت اجازه صحبت را از قربان زاده بگیرد:« آقای دکتر این‌ها قبلی است و برای ما نیست.»

قربان‌زاده اما قانع نشد و توضیحاتش را از سر گرفت:« نه نه .. اجازه بدهید. امیرحسین حسین‌زاده و باشگاه شالروآ... 250 هزار دلار... این 250 هزار دلار را قرار بوده به داخل منعکس کند. آقای فتح‌الله‌زاده با صرافی‌ای در تبریز به اسم شربیانی کار می‌کرده. یکبار این اتفاق آنجا افتاده و معلوم شده در واقع فیک و جعلی رسید داده شده. از اینور می‌گفتند اصلی است و از آنطرف در اروپا می‌گفتند جعلی است. بالاخره صرافی شربیانی آمده و 250 هزار دلار را کَش ( به صورت نقد) داده به شما. درسته؟

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال مستقیم قربان‌زاده گفت:« نه نه نه ... به ما نداده؟

قربان‌زاده: پس به کی داده؟

فتح‌الله‌زاده: ببینید آقای شربیانی الان به ما بدهکار است.

در این لحظه محمدحسین میثاقی هم به بحث وارد شد و از فتح‌الله‌زاده پرسید که 250 هزار یوروی امیرحسین حسین‎‌زاده را چه کسی گرفته است؟ این همان سوالی بود که بلافاصله از سوی قربان‌زاده هم تکرار شد.

فتح‌الله زاده در پاسخ به این دو سوال شفاف و صریح گفت:« نه نه نه ما نگرفتیم. نداده. به ما بدهکار است آقای شربیانی. من اصلا نمی‌دانم که قبلا چه کاری کرده‌اند!

قربان‌زاده: قبلی را نمیگم.

فتح‌الله‌زاده: جدید را من می‌گویم. من 240 هزار یورو از بانک شهر، 170 تا گرفتیم. 50،60 تا هم خودمان گرفتیم. مجددا فرستادیم و رفته برای محبی...

قربان‌زاده: شما 250 هزار یورو از صرافی شربیانی شخصا دریافت کرده‌اید. این را شما می‌گویید صحت ندارد؟! 

فتح‌الله‌زاده: نه نمی‌گویم صحت ندارد...

میثاقی: شما که الان می‌گویید به ما نداده است؟! 

قربان‌زاده: بالاخره گرفتید یا نگرفتید؟! 

فتح‌الله‌زاده: ببینید ما یک پولی از آقای شربیانی گرفتیم. برای میلیچ 280 تا دادیم دیگه. 280 تا به میلیچ دادیم. خیلی خب؟ بقیه را به بازیکنانی دادیم که به ما نوتیس دادند. ما یک میلیون و صد هزار دلار پول دادیم به چیزهای (احتمالا بازیکنان) خارجی.

میثاقی: 250 هزار دلار امیرحسین حسین‌زاده هم میان آنهاست؟ 

فتح‌‍الله‌زاده: آره .. در مجموع حدود صد و خرده‌ای از آقای شربیانی چیز داریم، که من به حقوقی گفتم چون نمیاد، خودشو نشون نمیده، چون ما همان صدتا را می‌توانیم بگیریم و بدهیم به پادوانی دیگه... اظهارنامه دادیم به او که می‌رویم شکایت می‌کنیم، چون نمی‌آید پول را به ما بدهد. جلسه می‌گذاریم، نمی‌آید. صدایش می‌کنیم، نمی‌آید... آقای احمدی می‌گوید من هر روز بهش زنگ می‌زنم...

میثاقی: متوجه نشدم 250 هزارتای امیرحسین حسین‌زاده توی همان پول‌هایی بوده که به میلیچ و بازیکنان دیگر داده‌اید؟

فتح‌الله‌زاده: ببینید ما مجموعا یک میلیون و صد هزار تومان مجموعا داده‌ایم. همه این‌ها توی این چیزه. ریزش را هم که بخواهید (اشاره به پوشه‌هایش) .....

میثاقی: همه را این بنده خدا داده؟ 

فتح‌الله‌زاده: نه.

میثاقی: پس الان 250 هزارتای امیرحسین حسین‌زاده دست خودش است؟

فتح‌الله‌زاده: نه دست خودش نیست. یک بخشی از آن را داده به ما. صدتاش را از ما طلبکار است ..

فتح‌الله‌زاده در ادامه به نظر حرفش را تصحیح کرد و گفت: ما طلبکاریم ازش. آن پولی که آنها فرستاده‌اند و ما گرفتیم در مجموع .. از او یک پولی گرفته‌ایم. به من نمی‌گفتند که ایشان به ما طلبکار است (متوجه شدن منظور فتح‌الله در این بخش از گفتگو دشوار است). من بعدا فهمیدم که ایشان به ما بدهکار است. به آقای احمدی (کارمند باشگاه استقلال) گفتم ایشان که به ما بدهکار است. پولی که آقای دکتر می‌گویند آمده، پس چه شده است؟ گفت اینقدرش را داده. گفتم بقیه‌اش کو؟ حساب کتاب کردیم دیدیم 150 تا... 150 تا را من میگما.. شاید بیشتر بدهکار باشد ..

میثاقی هم که از ادبیات مدیرعامل استقلال متعجب شده بود، پرسید: این‌ها سند ندارد؟ چجوری است؟! 

فتح‌الله‌زاده: ببینید این‌ها زمان می‌برد. باید این‌ها را چک کنیم.

قربان‌زاده پس از چند دقیقه سکوت با گفتن این جمله به فتح‌الله‌زاده که " اشکالی ندارد از شما یک سوال بپرسم"، پس از تایید مدیرعامل استقلال اینگونه سوال خود را مطرح کرد: شما خودتان ارز دریافت کردید یا باشگاه دریافت کرده است؟ یعنی ارز را شخص خودتان دریافت کردید؟ 

فتح‌الله‌زاده: نه باشگاه دیگه. من می‌گرفتم می‌دادم به آقای .........

قربان‌زاده: نه. 250 هزار دلار امیرحسین حسین‌زاده که آقای شربیانی آمد تهران، این را خودتان گرفتید یا باشگاه گرفته؟ 

فتح‌الله‌زاده: باشگاه گرفته آقای دکتر. من چرا بگیرم؟

قربان‌زاده: نه. در اسناد هزینه باشگاه ثبت شده؟ 

فتح‌الله‌زاده: حتما ثبت شده. این‌ها را مالی انجام می‌دهد دیگه. این‌ها را اگر شما به من بگید، من اسنادش را به شما می‌دهم. من آن پول را نمی‌گیرم که خودم دستم بگذارم که. من پول را می‌گیرم و می‌دهم به حسابداری و مالی و می‌گویم بدهید به صراف که چیز کند. آقای محبی را خودم یک صراف پیدا کردم و دادم. چون آن فیکی که شما گفتید، به ما هم گفتند دادیم دیگه. پول رفته. بعدا دیدیم که فیکه. و اگر یک روز دیرتر هم این 240 هزار دلار را می‌ریختم به حساب آقای محبی و سانتاکلارا، ما الان محکوم بودیم و باید 600 هزار دلار هم می‌دادیم. از این 240 هزارتایی که ما فرستادیم رفته، 90تاش به حساب رفته، 140تاش را توی بلژیک کلیم (Claim) کردند. به عنوان ...

قربان‌زاده: چطوری می‌شود 90، 140؛ در حالی که شما ملک فردیس را به آقای عارف غلامی معرفی می‌کنید که در ازای آن 140 هزارتا  بیا این ملک را ببین. چطوری می‌شود که آن طرف تحریم باشد، این طرف چک ..

فتح‌الله‌زاده: نه نه الان به شما می‌گویم دیگر.

*این البته گفتگویی بود که در بسیاری از بخش‌هایش به یکباره متوقف شد و به همین دلیل سعی شده در این مطلب عین کلمات استفاده شده توسط افراد حاضر در استودیوی برنامه فوتبال برتر عنوان شود.