تهران مانند همیشه پاسخ خواهد داد و در این مسیر ایران هوشمندانه و به گونه‌ای به دشمن صهیونیستی شلیک می‌کند تا در بازی کثیفش گرفتار نشود و روابط رو به رشدش با کشورهای منطقه دچار آسیب نشود.

پاسخ هوشمندانه و دردناک ایران |  نتانیاهو تنهاتر از همیشه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حملات هوایی رژیم صهیونیستی موجب شهادت دو مستشار نظامی ایران شد. بی شک این بار نیز تهران مانند همیشه پاسخ خواهد داد.

راه‌های زیادی برای پاسخ وجود دارد. در این مسیر ایران هوشمندانه و به گونه‌ای به دشمن شلیک می‌کند تا در بازی کثیفش گرفتار نشود و روابط رو به رشدش با کشورهای منطقه به چالش نیفتد. همین طور به گونه‌ای عمل خواهد کرد که گرفتاری‌های نتانیاهو و جامعه صهیونیست‌ها دو چندان شود نه آنکه بحرانشان فروکش کند.

واقعیت آن است «بی بی» هم خودش در بحران سقوط است هم دولت افراطیش و هم کشور جعلی اش. رژیم صهیونیستی که به گفته مقامات مختلف و ارشدشان ممکن است ۸۰ سالگی‌خود را نبیند زیرا اسیر بحران‌های مختلف است.

از جمله چالش‌هایشان مشکل تشکیل یک دولت فراگیر با پشتوانه حمایت اکثر جامعه است. برای همین است که نتانیاهو نخست وزیر فعلی و افراطی اسرائیل برای کسب آرا وعده‌های افراطی به گروه‌های تندرو صهیونیستی داد. ضمن آنکه از ترس عدم محاکمه به دلیل پرونده‌های فساد مالی خود، دست به تغییرات در بخش قضائی اسرائیل می‌خواهد بزند. همین موجب تشدید دامنه اختلافات سیاسی و به کف خیابان رسیدن این بحران به میان مردمشان شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی شب گذشته به بحران داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و فرمودند: «امّا رژیم صهیونیستی که او هم دشمن دیگر ما است در عمر هفتادوپنج‌ساله‌ خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. اوّلاً «تزلزل سیاسی»؛ در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کردند؛ ائتلافهای حزبی هنوز درست شکل نگرفته متلاشی می‌شوند. ائتلاف درست می‌کنند، بعد از مدّت کوتاهی، ائتلاف متلاشی می‌شود. حزب‌هایی که از قبل تشکیل شده‌اند یا دارند تشکیل می‌شوند، بتدریج دچار انحلال می‌شوند، منحل می‌شوند؛ یعنی آن‌قدر ضعیف می‌شوند که مثل انحلال است. دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد؛ [اگر] الان ملاحظه کنید بحث فلسطینی‌ها جدا است بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر، نشانه این است. حالا چهارتا موشک هم ممکن است به یک جایی بزند، [ولی] اینها جبران نمی‌کند آن قضیّه را. به معنای واقعی کلمه دچار ضعف و تزلزل سیاسی است. اعلام شده که بزودی تعداد کسانی که از اسرائیل دارند خارج می‌شوند، یهودی‌هایی که خارج می‌شوند، به دو میلیون [نفر] می‌رسد. این را اعلان کردند؛ یعنی گفته‌اند در آینده نزدیکی، حدود دو میلیون از [مناطق اشغالیِ] رژیم صهیونیستی خارج می‌شوند. مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار می‌دهند که فروپاشی نزدیک است؛ رئیس‌جمهورشان می‌گوید، نخست‌وزیر سابقشان می‌گوید، رئیس امنیّت [ملّی] شأن می‌گوید، وزیر دفاعشان [می‌گوید]؛ همه‌ی آنها میگویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمیرسیم. ما گفتیم «بیست‌وپنج‌سالگی را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند [از بین بروند]!»

فعلاً نتانیاهو با مسکوت گذاشتن طرحش خواسته از بحران جلوگیری کند اما برای مهار این آتش زیر خاکستر با دنبال بحران آفرینی در منطقه است. حملات گاه و بیگاه به سوریه و پایگاه‌های نظامی گواه همین امر است.

خروج از بحران و ایجاد همبستگی اجباری در درون با فرا فکنی و بحران آفرینی در خارج از مرزهای سرزمین‌های اشغالی راه کار اسرائیل برای برون رفت از مشکلات فعلی خود است.

بی تردید تنش زدایی میان تهران و ریاض زلزله بزرگی علیه رژیم صهیونیستی بوده است. برای ماهیت دولتی که اساسش در بحران آفرینی است. گسترش روابط صلح آمیز در منطقه یعنی آغاز پایان نفوذ و اقتدارش.

از سویی اسرائیل و نتانیاهو و بایدن دارای اختلافاتی هستند، اختلافاتی که از زمان اوباما بوده و هم اکنون بیشتر هم شده است. بایدن از کودتای قضائی در اسرائیل انتقاد کرد و از دعوت نخست وزیر اسرائیل به کاخ سفید سربازد.

البته این به معنای آن نیست که آمریکا و اسرائیل در سیاست‌های خاورمیانه‌ای خود دچار تغییرات راهبردی شده‌اند اما بحران اوکراین موضوع اصلی واشنگتن است. از سویی همچنان امیدوار است به توافقی هسته‌ای با ایران دست یابد.

کابوس صهیونیست‌ها از بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه

رژیم صهیونیستی حدود دو ماه پیش حمله‌ای ناموفق توسط چند ریز پرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان داشتند. آنان هر لحظه در انتظار کشنده تلافی از سوی ایران به خاطر به شهادت رساندن دو مستشار نظامی در سوریه هستند. بر خلاف خواسته‌های تنش آفرین آنها و درست زمانی که انتظارش را ندارند، در میانه آتش سوخته خواهند شد. اشغالگران نیک می‌دانند ایران با درایت عمل خواهد کرد. صبر راهبردی تهران در کنار صرف واژه انتقام در سکوت خبری، از راهبردهای کارساز تهران است.

آنان با آتش بازی کرده و به دنبال تحریک ایران هستند. ایرانی که با درایت، اقتدار در وقت مناسب حق خود را برای پاسخ خرد کننده به این رژیم بحران آفرین محفوظ می‌دارد. ایرانی که از رگ گردن به اشغالگران نزدیک تر است.

نقض حاکمیت سوریه محکوم است

ناصر کنعانی گفت: «با کمال تأسف و تعجب جامعه جهانی واکنش مورد انتظار و بازدارنده‌ای نسبت به حملات نظامی متجاوزانه و مستمر» اسرائیل «به سوریه از جمله فرودگاه‌های غیرنظامی و حتی اماکن مسکونی این کشور نداشته» و همین مساله باعث تشویق اسرائیل «در ادامه نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل و تکرار جرم و جنایت در حق شهروندان و نظامیان آن شده است.»

پاسخ ایران به‌گونه‌ای باشد که بحران داخلی رژیم‌صهیونیستی تشدید شود

کارشناس سیاسی غرب آسیا گفت: پاسخ ایران باید به گونه‌ای باشد که چالش‌های رژیم صهیونیستی را تشدید کند و آن را از بحران سیاسی داخلی خارج نکند.

حسین رویوران کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا در گفتگو با مهر و در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به حومه دمشق که منجر به شهادت دو تن از مستشاران نظامی کشورمان شده است، گفت: کاری که رژیم صهیونیستی انجام داده متأسفانه زیاد تکرار شده هر چند که در حال حاضر دلایل این حمله، نسبت به گذشته متفاوت است.

وی افزود: این رژیم در داخل خود با یک شکاف سیاسی شدیدی رنج می‌برد، به دنبال آن است که با صدور بحران داخلی خود به خارج و با ایجاد ترس و درگیری، آن شکاف سیاسی را تا حدودی پر کرده و همبستگی اجتماعی در درون خود تأمین کند.

حق پاسخگویی ایران در بیانیه سپاه

این کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا با اشاره به بیانیه سپاه تصریح کرد: در بیانیه سپاه ضمن اعلام شهادت این دو پاسدار، بحث سکوت جامعه بین المللی در برابر نقض آشکار حاکمیت سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد مطرح شده است. در عین حال حق پاسخگویی ایران را هم مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: این تلافی ایران یا به صورت مستقیم و از طریق سوریه می‌تواند صورت بگیرد و یا می‌تواند غیر مستقیم و از هر نقطه دیگر باشد.

رویوران تأکید کرد: قطعاً ایران در صورت پاسخ مستقیم بدون هماهنگی با دولت سوریه نمی‌تواند عملیات تلافی را انجام بدهد، چون خود ما محکوم کننده نقض آشکار حاکمیت دولت سوریه هستیم، لذا هماهنگی با دولت سوریه یک ضرورت قطعی از نگاه سپاه است.

وی افزود: اگر هم بخواهیم پاسخ مان غیر مستقیم باشد، این امر می‌تواند بهر شکلی از جمله سایبری و امنیتی صورت بگیرد.

کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا با اشاره به مشکلات داخلی شدید رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آنچه که اهمیت دارد این است که نباید پاسخ ایران به گونه ایی صورت بگیرد که در خدمت نتانیاهو و جناح حاکم در اسرائیل باشد بلکه باید پاسخ ما به گونه‌ای باشد که بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی را تشدید کند و آن‌را از بحران خارج نکند.

گسترش روابط با کشورهای منطقه راه نفوذ رژیم صهیونیستی را می‌بندد

وی با اشاره به کاهش تنش‌ها و احیای روابط ایران با عربستان و برخی کشورهای منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اساساً در تقابل‌ها قدرت نفوذ در منطقه را پیدا می‌کند. اکنون که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه، به این نقطه نظر رسیدند که تقابل‌ها را پایان دهند و تفاهم را ایجاد کنند، این سیاست عملاً راه نفوذ این رژیم به منطقه را می‌بندد.

رویوران در ادامه خواستار شد: لذا نباید به گونه‌ای رفتار کرد که رخنه‌ای در روابط منطقه‌ای ما صورت بگیرد، تا رژیم صهیونیستی از آن طریق بتواند به سیاست گسترش روابط با کشورهای منطقه دست پیدا بکند.

اسرائیل وامانده‌تر از همیشه

بدین ترتیب می‌توان درک کرد که بنیامین نتانیاهو تنها است. تنها تر از همیشه تا حدی که برخی از کادر ارتش اسرائیل از دستوراتش سرپیچی می‌کنند. هم در داخل اسرائیل تحت فشار و پی گرد قضائی است. هم در منطقه بن سلمان و بن زائد دیگر همراه او نیستند و هم در جهان دونالد ترامپ را پشتیبان خود ندارد. در عین حال که همراهان سابقش در منطقه برای بهبود روابط با تهران و دمشق به صف ایستادند تا نتانیاهو و اسرائیل وامانده‌تر از همیشه شود.

قطعاً تهران پاسخ‌های حساب شده به اسرائیل می‌دهد. یکی از سرداران سپاه در روز مراسم تشییع شهدا اخیر مدافع حرم گفت که خودشان تا الان متوجه پاسخ ایران شده‌اند. از طرفی ایران به دنبال تقویت پدافند هوایی سوریه است تا مشکل از ریشه حل شود. | منبع: مهر