تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت آقای رئیسی از بدشانس‌ترین دولت‌های تاریخ ایران است. در حالی که قرار بود حاکمیت یکدست باعث شود دولت او خیلی موفق عمل کند اما دو اتفاق مانع این مسئله شد.

مهاجری: دولت رئیسی بدشانس‌ترین دولت تاریخ ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت آقای رئیسی از بدشانس‌ترین دولت‌های تاریخ ایران است. در حالی که قرار بود حاکمیت یکدست باعث شود دولت او خیلی موفق عمل کند اما دو اتفاق مانع این مسئله شد.

دولت سیدابراهیم رئیسی شانزدهمین ماه مسئولیت خود را پشت سر می گذارند. این دولت شعارهای بزرگی داد و وعده کرد با رویکرد انقلابی به مشکلات کشور و مطالبات مردم رسیدگی می کند. در واقع رئیسی و همکارانش در ابتدای راه معتقد بودند رویکردهای انفعالی، بهانه جویانه و روزمره در دولت حسن روحانی را کنار می گذارند و پیگیری امور تسریع خواهند کرد. حالا این سئوال مطرح است که مردم چقدر تفاوت بین این دولت با دولت حسن روحانی را حس کردند؟

محمد مهاجری درباره تفاوت دولت سیزدهم با دولت دوازدهم از نگاه مردم گفت: شخصا متوجه این تفاوت شده ام. افزایش قیمت ها، فضای متشنج سیاسی و تجمعات نشان می دهد، دولت آقای رئیسی سیگنال های مثبتی برای جامعه نفرستاده است.

وی درباره آرزوی مردم برای بازگشت دولت روحانی افزود:‌ ممکن است در مرور خاطرات شان حرف های مثبتی راجع به دولت های گذشته بزنند مثلا بارها شنیدیم که مردم می گویند چند سال پیش پراید 100 میلیون بود و الان بیش 200 میلیون تومان است اما در عین حال بعید می دانم مردم حسرت بازگشت دولت روحانی یا دولت آقای خاتمی را داشته باشند.

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تغییر وضعیت کشور در ادامه دولت سیزدهم اظهار کرد:‌ دولت آقای رئیسی از بدشانس‌ترین دولت‌های تاریخ ایران است. در حالی که قرار بود حاکمیت یکدست باعث شود دولت او خیلی موفق عمل کند اما دو اتفاق مانع این مسئله شد و دولت نتوانست اهداف خودش را تأمین کند.

وی با اشاره به مذاکرات برجامی افزود: آقای رئیسی نشان داد نه خودش اراده و توانی برای انجام مذاکرات داشت نه کسانی که برای مذاکرات انتخاب کرد توان گفتگو با غربی ها را داشتند.

مهاجری گفت: در حاکمیت یکدست رقابت بین خودی ها افزایش پیدا می کند، یعنی در رقابت بین خودی ها، هر سلیقه اصولگرا سعی کرد سهم بیشتری از دولت را به خود اختصاص دهد و همین اتفاق افتاد اما در این رقابت افرادی موفق و پیروز شدند که توانمندی کمتری داشتند. به همین دلیل دولت آقای رئیسی هم به لحاظ توانمندی مدیران از دولت های گذشته ضعیف تر است و هم رقابت سیاسی درون دولت خیلی شدید است