رئال مادرید با ضربه سنگینی که به رقیب سنتی خود زد، به فینال جام پادشاهی اسپانیا راه یافت.

چگونه رئال چهار گل در نوکمپ به ثمر رساند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، رئال در شرایطی با نتیجه 4-0 بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا پیروز شد و شکست 1-0 خود در بازی رفت را جبران کرد که کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، برای پیروزی در این دیدار از ساده‌لوحی و اشتباهات ژاوی هرناندز، سرمربی بارسا، استفاده کرد‌

بارسلونا با درخش مثلث لواندوفسکی، رافینیا و گاوی و همچنین عملکرد خوب کسیه و سرخی روبرتو، بازی را خطرناک و مالکانه آغاز کرد اما موفق نشد که از این برتری استفاده کند و در واقع ژاوی، برتری فنی و تاکتیکی تیمش در 45 دقیقه ابتدایی را به هدر داد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که سیو معجزه‌آسای کورتوآ که منجر به یک ضدحمله و گل اول رئال شد، تاثیرگذارترین صحنه این مسابقه محسوب می‌شد.

آنچلوتی در نیمه اول اشتباهات خود در ال‌کلاسیکوهای گذشته را تکرار کرد تا در نهایت با تسلیم شدن وینیسیوس در مقابل آرائوخو، مهاجمان او، بنزما و رودریگو، نتوانند تاثیرگذاری لازم را داشته باشند. همچنین فدریکو والورده، تونی کروس و لوکا مودریچ نقش مورد نیاز خود در ارتباط بین خطوط را به خوبی ایفا نکردند و از طرفی کاماوینگا، مدافع چپ رئال نیز فشار شدیدی را در نیمه اول تحمل کرد.

رئال مادرید گل اول خود را روی یک ضدحمله و در شرایطی به ثمر رساند که رودریگو، بنزما و وینیسیوس فضاهای وسیعی در مقابل خود داشتند و با همکاری با یکدیگر موفق به باز کردن دروازه‌ حریف شدند.

در ابتدای نیمه دوم و به خصوص در ۱۵ دقیقه ابتدایی، ژاوی هرناندز بدترین تصمیم ممکن را گرفت؛ بارسلونا عقب‌نشینی کرد و بازیکنان این تیم در پرسینگ و بازپس‌گیری سریع توپ ناموفق ظاهر شدند. این عقب نشینی فرصتی طلایی برای کاهش فشار بر روی کروس، مودریچ و والورده بود و در مقابل هم بازیکنان بارسلونا، به خصوص کنده و مارکوس آلونسو، اشتباهات ساده‌لوحانه‌ای در کنترل توپ داشتند.

آنچلوتی در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه اول از فرصت استفاده کرد و با به ثمر رساندن دو گل، اختلاف را بیشتر کرد و هر چند در دقیقه ۶۰، سرمربی بارسلونا دست به تغییر زد و آنسو فاتی، اریک گارسیا و فران تورس را به زمین فرستاد اما آنها هم عملکرد مورد نیاز را ارائه نکردند. البته در هر صورت این بازیکنان تعویضی بهتر از رافینیا، آلونسو و کسیه بودند که با اشتباه مهلک خود، باعث اعلام پنالتی شدند.

تصمیمات ناموفق ژاوی در عملکرد بازیکنانش در نیمه دوم منعکس شد و از طرفی به نظر می‌رسید سرمربی بارسا از کمبود بازیکن در خط هافبک رنج می‌برد و همین هم باعث شد او در غیاب فرنکی دی یونگ و پدری مصدوم، با بوسکتس و سرجی روبرتو مسابقه را به پایان برساند.

اما آنچلوتی آرام بود و سناریوی دیدار کاملا به سود او پیش رفت و فضاهای وسیعی در خط دفاع بارسا به وجود آمد تا رئال گل چهارم را به ثمر برساند؛ هرچند اگر درخشش تراشتگن نبود، رئال می‌توانست تعداد گل‌های خود را دو برابر کند.

مارکو آسنسیو فعال‌ترین بازیکن تعویضی رئال بود که یک موقعیت خوب را از دست داد اما سه تعویض دیگر این تیم، شوآمنی، ناچو فرناندز و سبایوس، با توجه به حضور در دقایق پایانی، فرصت لازم برای اثرگذاری را نداشتند.