پپ گواردیولا پیامی روشن برای کسانی که از او و سیتی متنفرند فرستاد و گفت که باید به نحوی با تاریخ‌سازی او در سیتی کنار بیایند.

متاسفم که از ما متنفرید، ما وارد کتاب تاریخ شده‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سختگیری‌های پپ گواردیولا شروع شده است. این مربی با وجود پیروزی اخیر سیتی مقابل تاتنهام، پیام شفافی به بازیکنانش داد. سیتی پس از شکست 0-2 در 45 دقیقه نخست، در نیمه دوم بازگشتی فوق‌العاده داشت و با نتیجه 4-2 پیروز شد. اما این پیروزی مربی را راضی نکرد. پپ بلافاصله بعد از بازی این را اذعان کرد و در نشست خبری بازی با ولورهمپتون نیز تکرار کرد که از تیمش راضی نیست.

گواردیولا از بازیکنانش می‌خواهد که گرسنگی و عطش خود را برای پیروزی بازیابی کنند و میل به تسخیر همه جام‌ها را در خود زنده کنند. برای درک استدلال خود، پپ به یاد آورد زمانی که بازیکن بارسلونا بود، چه اتفاقی برای او افتاد: «من به عنوان بازیکن، چهار قهرمانی متوالی در اسپانیا به دست آوردم (1991 تا 1994) و شرایط برای قهرمانی پنجم دیگر مثل قبل نبود. من به اندازه کافی عطش نداشتم و بیش از حد افتخار به دست آورده بودم! رئال مادرید آن سال ما را شکست داد و قهرمان لالیگا شد. من درک می‌کنم بازیکنان چه احساسی دارند. اما اینجا هستم تا جلوی چنین اتفاقی را بگیرم.»

او با اشاره به علاقه‌اش برای ادامه کار در سیتی گفت: «رییس باشگاه به خوبی از تلاش من باخبر است. من دوست دارم اینجا باشم، در غیر این صورت، قرارداد جدیدی را به امضا نمی‌رساندم. اما اگر تیم با من نباشد و آن را هم ببازم، یعنی چیز ارزشمندی را از دست داده‌ام. من نمی‌توانم اینجا بمانم. برای کسانی که از ما متنفرند متاسفم، چون ما همین حالا با 4 قهرمانی در 5 فصل اخیر، وارد کتاب‌های تاریخ شده‌ایم. اینکه ما چقدر تیم خوبی بوده‌ایم غیرقابل‌انکار است. ولی این متعلق به گذشته است و باشگاه باید رو به جلو حرکت کند. ما 25 امتیاز با آرسنال فاصله نداریم و هنوز 57 امتیاز دیگر باقی مانده که باید برای به دست آوردنشان تلاش کنیم. گل‌هایی مانند گل دومی که از منچستریونایتد دریافت کردیم قابل‌قبول نیستند. هواداران ما خواهان نمایشی مانند نیمه دوم برابر تاتنهام هستند. این کاری است که باید انجام دهیم.» 

سیتی امروز از ساعت 17.30 به وقت تهران میزبان ولورهمپتون است. تیم پپ با یک بازی بیشتر، 5 امتیاز کمتر از آرسنال دارد و در رده دوم است. پپ گواردیولا پس از شکست هفته قبل برابر یونایتد، گفته بود که دیگر امیدی به قهرمانی ندارد، ولی طبعا اگر امروز سیتی برنده شود و ساعاتی بعد یونایتد بتواند آرسنال را شکست دهد، امیدهای سیتی برای رسیدن به توپچی‌ها بیشتر خواهد شد.

پپ در مورد اینکه آیا امشب هوادار یونایتد خواهد بود، گفت: «مسئله این نیست که من هوادار یونایتد باشم یا نه. مهم این است ما بتوانیم ولورهمپتون را شکست دهیم، چون اگر ما برنده نشویم، نتیجه بازی یونایتد-آرسنال هرچه که باشد، به ما برای رسیدن به صدر کمک نخواهد کرد. ما باید سبک بازی خودمان را عوض کنیم. اگر آرسنال به همین روند ادامه دهد و قهرمان شود، به آن‌ها تبریک خواهم گفت. دیر یا زود هر دو تیم امتیاز از دست خواهند داد و مهم این است ما روی دور پیروزی بمانیم.»

پپ اعتقاد ندارد که تجربه 4 قهرمانی سیتی در 5 فصل گذشته در مقطع پایانی فصل به کار تیمش بیاید: «قهرمانی‌های اخیر ما دیگر به تاریخ پیوسته و به گذشته مربوط است. الآن آرسنال از هر لحاظ خوب بازی می‌کند. تیمی سازمان‌یافته در دفاع و حمله هستند و به روش های مختلف گلزنی می‌کنند. سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله آنها عالی است، دوئل‌ها را برنده می‌شوند، اینکه چگونه گل‌ها را جشن می‌گیرند، چگونه صحبت می‌کنند، چگونه یکدیگر را در آغوش می‌گیرند، چگونه به یکدیگر نگاه می‌کنند و... این یعنی فوتبال و تاکتیک. در حال حاضر، ما این‌ها را در تیممان نداریم.»