عربستان از رؤیای حضور همزمان دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، در این کشور دست برنداشته و برنامه‌هایی جدی برای متقاعد کردن مسی دارد.

مسی از عربستان دور می‌شود، ستاره دیگری می‌آید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو سال‌های سال بزرگترین چهره‌های دنیای فوتبال بوده‌اند و در بیش از یک دهه در فوتبال اروپا می‌درخشیدند. تا اینکه ستاره پرتغالی تصمیم گرفت در ادامه فوتبال حرفه‌ای‌اش مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد و با پذیرش پیشنهاد عربستانی‌ها راهی لیگ این کشور شد.

حالا به نظر می‌رسد تاریخ بار دیگر در حال تکرار شدن است و این احتمال وجود دارد که بار دیگر شاهد حضور این دو ابرستاره در یک قاره و حتی در یک کشور باشیم. درست مثل سال‌هایی که رونالدو و مسی در لیگ اسپانیا با پیراهن رئال مادرید و بارسا رقابتی سخت و تماشایی داشتند.

اما این بار ماجرا با انتقال کریستیانو رونالدو به عربستان تفاوت دارد. بخش اعظم مذاکرات کریستیانو با باشگاه النصر دور از چشم رسانه‌ها انجام شد و از زمان رسانه‌ای شدن این ماجرا او خیلی زود راهی عربستان شد و پیراهن این تیم را به تن کرد. اما عربستانی‌ها حالا دریافته‌اند که حضور مسی در کشورشان دشوارتر خواهد بود.

واقعیت این است که در ماجرای انتقال مسی پول حرف اول را نمی‌زند. درحالی‌که با پیشنهاد نجومی عربستانی‌ها هر فوتبالیست دیگری ممکن بود وسوسه شود، اما به نظر می‌رسد لئو مسی عجله‌ای برای پاسخ دادن ندارد و منتظر است تا پیشنهادهای دیگر هم از راه برسد تا او در نهایت تصمیمی بگیرد که از دید خودش برای آینده فوتبالی او بهترین تصمیم ممکن خواهد بود. بارسلونا همچنان منتظر یک معجزه است و پی‌اس‌جی هم از حفظ ستاره بزرگش کاملا ناامید نشده است.

به نظر می‌رسد عربستان هر چقدر مبلغ پیشنهادش را بالاتر ببرد مبلغ پیشنهاد در تصمیم نهایی مسی تاثیری نخواهد داشت. با اینکه هنوز پاسخ صریحی از مسی دریافت نشده، اما مدیران لیگ عربستان و فوتبال این کشور به اندازه ماه دسامبر به جذب مسی خوشبین نیستند. آنها با راضی کردن کریستیانو رونالدو و انتقال او به کشورشان تاریخ فوتبال عربستان و آسیا را تغییر دادند، اما این بار به نظر می‌رسد کار به آن سادگی نخواهد بود.

مسی به عنوان سفیر فوتبال عربستان و چهره‌ای برای تبلیغات این کشور

روزنامه اسپانیایی مارکا می‌گوید به اخباری دست یافته که نشان می‌دهد دولت عربستان سعودی موافقت کرده که برای جذب مسی پیشنهادی گران‌تر از پیشنهاد کریستیانو رونالدو به ستاره آرژانتینی ارائه شود. این پیشنهاد معادل 350 میلیون یورو به ازای هر فصل خواهد بود و عربستان از مسی خواهد خواست که برای دو فصل در این کشور حضور داشته باشد.

مسی بعد از دو سال عملا به پایان سال‌های فوتبالی خود رسیده است اما عربستانی‌ها در پیشنهادشان از او خواسته‌اند که تا سال 2030 به عنوان سفیر فوتبال عربستان و چهره‌ای تبلیغاتی برای این کشور فعالیت کند.

عربستان امیدوار است میزبانی جام جهانی 2030 یا جام‌های جهانی بعدی را به دست بیاورد و مسئولان این کشور معتقدند لیونل مسی به عنوان سفیر فوتبال عربستان نقش مهمی در موفقیت‌شان خواهد داشت. اما اینکه وطن مسی، آرژانتین، هم از کشورهایی است که میزبانی همین دوره از جام جهانی را می‌خواهد بعید است مسی برای قبول این پیشنهاد عربستانی‌ها راضی شود.

تلاش دامنه‌دار عربستان برای جذب ستاره‌ها

تا اینجا مشخص است که در عربستان باشگاه الهلال بیشترین شانس را برای به خدمت گرفتن لئو مسی دارد و بعد از این تیم الاتحاد در لیست انتظار قرار دارد.

الهلال و الاتحاد اما همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد این ستاره آرژانتینی نگذاشته‌اند و از همین حالا جست‌وجویی پردامنه برای ستاره‌های بزرگ و نامدار دنیای فوتبال را آغاز کرده‌اند. درست است که هیچ ستاره‌ای نمی‌تواند وزن و اهمیت حضور لئو مسی را داشته باشد اما دست‌کم عربستانی‌ها می‌توانند با امید بیشتری برای به خدمت گرفتن آنها مذاکره کنند. به نظر می‌رسد برای تماشای دوباره دوئل‌های سی‌آرسون و لئو مسی در یک لیگ باید باز هم منتظر بمانیم.

عربستانی‌ها به عنوان برنامه جایگزین انتقال لئو مسی چند ستاره دیگر را هدف گرفته‌اند که اولین نام بزرگی که از همین حالا مذاکره با او را آغاز کرده‌اند سرخیو راموس است. گفته می‌شود این ستاره اسپانیایی ممکن است از فصل آینده در لیگ عربستان به میدان برود. اما راموس نه به الهلال و الاتحاد، بلکه احتمال به النصر خواهد پیوست تا با کریس رونالدو همبازی شود.