به درخواست ژاوی، بارسلونا برای بازگشت به سطح اول فوتبال اروپا و رقابت برای فتح لیگ قهرمانان، در تابستان به دنبال جذب هفت بازیکن، بدون پرداخت حتی یک یورو است.

ژاوی دستور داد: مسی و این 6 بازیکن در راه بارسلونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا تیمی برای قهرمانی در رقابت‌های بزرگ اروپایی ندارد. این مهم نه یک بار که چندین بار در سال‌های اخیر ثابت شده است. اگر بارسا می خواهد تیمی برای رقابت با غول‌های فوتبال اروپا داشته باشد، نیاز به تقویت هر چه بیشتر خود با خرید بازیکنان بزرگ و باکیفیت دارد. در باشگاه همه این را می دانند و ژاوی نیز چند بار در نشست های خبری خود روی این قضیه تاکید کرده است. ژاوی می‌داند که با تیم فعلی راه به جایی نخواهند برد و این را به اطلاع مدیران باشگاه نیز رسانده است. البته که مدیران نیز خیلی خوب به این مساله واقفند.

بارسا قبلا ثابت کرده که می‌تواند در رقابت با تیم‌های بزرگ اروپا، ارقامی خارج از عرف به ستاره‌های دنیا پیشنهاد بدهد و آنها را جذب کند. وضعیت مالی کنونی باشگاه بی ارتباط با همان هزینه‌های بی رویه نیست. اکنون تیم مدیریت ورزشی بارسلونا آگاهانه تر و با تکیه بر داشته‌ها برای خرید بازیکن اقدام می کند. هواداران بارسا هنوز خاطره تلخ کوتینیو را فراموش نکرده اند.

با توجه به مشکلات مالی اخیر بارسا و محدودیت‌هایی که باشگاه برای پرداخت دستمزد دارد، جوردی کرویف و متئو آلِمانی، باید از همه تخصص خود به بهترین شکل برای خرید مهره‌های موردنیاز ژاوی استفاده کنند. آنها در تابستان گذشته توانستند بازیکنان آزاد خوبی مثل کسیه، کریستنسن، بیرین و مارکوس آلونسو را به خدمت بگیرند و تا به امروز آندریاس کریستنسن توانسته موفق تر از همه عمل کند.

برای فصل بعد نیز آنها به دنبال خرید بازیکنان این چنینی هستند؛ بازیکنانی باکیفیت که قراردادشان به اتمام رسیده و جذبشان هیچ هزینه ای برای باشگاه ندارد. بارسلونا پولی برای رقابت با بزرگان اروپا ندارد و نمی تواند ستاره های بزرگ تحت قرارداد را به خدمت بگیرد. بارسا برای تابستان نگاهی ویژه به این هفت بازیکن دارد:

لیونل مسی

آشکار است که لیونل مسی در صدر این فهرست قرار دارد. قرارداد فوق ستاره آرژانتینی با پاری سن ژرمن در پایان فصل به پایان می رسد و او تا به امروز تمایلی به تمدید قرارداد خود نشان نداده است و این امر امید بارسلونا به برگرداندن او را تقویت می کند. بدون هیچ هزینه نقل و انتقال، همه چیز بر این متمرکز خواهد بود که بارسا چگونه می تواند مسی را راضی کرده و نیز زمینه لازم برای ثبت قرارداد او را فراهم کند. واضح است که مسی با دستمزد سابق خود در بارسا نمی تواند به این تیم برگردد. او باید برای برگشتن فداکاری کند.

مارکوس تورام

تورام، ستاره ای است که قبلا هم به بارسلونا مربوط شده بود. پسر مدافع سابق بارسا(لیلیان تورام) در پایان فصل قراردادش با بروسیا مونشن گلادباخ به پایان می‌رسد. باشگاه اینترمیلان نیز به این ملی پوش فرانسوی علاقه مند است، اما همه چیز نشان می‌دهد که بارسلونا از چند ماه پیش تماس‌ها با او را شروع کرده و به توافقاتی نیز رسیده است. کرویف و آلِمانی در این امر تبحر خاصی دارند.

ایوان اندیکا

یک مدافع فرانسوی باکیفیت که چند تیم بزرگ اروپایی دیگر نیز او را می‌خواهند. فرانسه منبع تمام نشدنی فوتبالیست‌هایی با این خصوصیات است. او که 23 سال دارد، هنوز با آینتراخت فرانکفورت تمدید نکرده است. بارسا او را از نزدیک دنبال می کند.

ایلکای گوندوگان

رویای قدیمی بارسلونا که در تابستان امسال قراردادش با منچسترسیتی به پایان می رسد. او 32 سال سن دارد، اما این دقیقاً همان عاملی است که باعث می شود بارسا در راه جذب او رقبای کمتری داشته باشد. ایده این است که فقط بازیکنی که واقعاً جهشی قابل توجه در خط هافبک ایجاد می‌کند، جذب شود. این منطقه به خوبی با بازیکنان جوان و موثر پوشش داده شده و گوندوگان صرفا آن را تقویت خواهد کرد.

الخاندرو گریمالدو

بازیکن سابق لاماسیا، یک گزینه معقول برای فصل بعد است. گریمالدو در سن 27 سالگی قراردادش با بنفیکا به پایان می‌رسد و او گزینه جالبی برای تقویت دفاع چپ است. به خصوص اگر جوردی آلبا از بارسا جدا شود. گریمالدو می خواهد جهشی در فوتبالش داشته باشد و بارسا بهترین باشگاه ممکن برای او است.

اینیگو مارتینز

مدافع اتلتیک بیلبائو یکی دیگر از اهداف قدیمی بارسلوناست. او در گذشته در چندین موقعیت بسیار به بارسا نزدیک بوده، اما به نظر می‌رسد که این بار بیشترین احتمال برای جذب او وجود دارد. مارتینز در 31 سالگی تمایلی به تمدید با باشگاه اتلتیک ندارد و این نشان می‌دهد که او مشتاق پیوستن به بارسلوناست.

یوری تیلمانس

تیلمانس فوتبالیستی است که در گذشته نیز مورد توجه بارسا بوده اما به دلایل مختلف امکان جذبش میسر نبود. او به عنوان گزینه خوبی برای پست هافبک دفاعی مطرح است به خصوص اگر سرخیو بوسکتس در نهایت تصمیم به جدایی بگیرد.