خاویر تباس، رئیس لالیگا، در مستند مربوط به سوپر لیگ ادعاهای جالبی را درباره رابطه جانی این فان تی نو و الکساندر چفرین مطرح کرده است.

این فان تی نو می‌خواهد رئیس یوفا را بکشد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جنجال بر سر برگزاری رقابت‎‌ سوپرلیگ همچنان ادامه دارد و درگیری یوفا با سه باشگاه بزرگ اروپایی حواشی بسیاری را به همراه داشته است.

اپل تی وی پلاس مستندی را درباره این لیگ منتشر کرده که «سوپرلیگ: جنگ فوتبال» نام دارد و بسیاری آن را جنگ چفرین برای فوتبال می‌دانند.

این مستند در چهار قسمت نشان می‌دهد که چطور یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا تمام تلاش‌شان را در پس زمینه به کار گرفته‌اند تا بتوانند سوپر لیگ جدید را در فوتبال اروپا به کار بگیرند و چطور این تلاش‎‌ها باعث شد که یوفا، باشگاه‌ها و هواداران به نقطه فروپاشی برسند.

روزنامه آلمانی بیلد این مستند را به فیلم‌های جیمز باند تشبیه کرده و بعضی از نکات جالبی که به آن اشاره شده را به صورت خلاصه منتشر کرده است.

موضوعی که به ندرت کسی از آن خبر دارد این است که چفرین پدرخوانده دختر آندره‌آ آنیلی، رییس سابق باشگاه یوونتوس، است. این دو نفر ارتباط نزدیکی داشتند که در جریان برنامه‌ریزی برای برگزاری سوپرلیگ و اقدامات قانونی علیه چفرین و یوفا از بین رفت.

چفرین ظاهرا این دوست قدیمی و نزدیکش را مار خطاب کرده و گفته:« من هرگز ندیدم که کسی تا این حد دروغ بگوید. من کور بودم چون او دوست من بود. متوجه شدم که این خیانتی علیه من بود. من این فرد را از زندگی‌ام پاک کردم.»

عبارت W01 بارها در مدارک محرمانه سوپرلیگ تکرار شده و به حامی ناشناس این لیگ اشاره دارد، کسی که هویت او در قسمت چهارم این مستند فاش می‌شود و کسی نیست جز اینفانتینو!

گفته می‌شود که رییس فیفا از ایده سوپرلیگ حمایت می‌کند و در مقابل انتظار دارد که آنها نیز حمایت مالی از جام جهانی باشگاه‌ها داشته باشند و در آن شرکت کنند. علاوه بر این، او از این که چفرین و یوفا از ایده برگزاری دو سالانه جام جهانی حمایت نکردند عصبانی است و ظاهرا به دنبال گرفتن انتقام است.

خوان لاپورتا، رییس بارسا، در این باره می‌گوید:« اینفانتینو بسیار بیشتر از یوفا از صحبت و مذاکره درباره سوپرلیگ استقبال کرد.»

تباس که یکی از مخالفان جدی سوپرلیگ است نیز اظهار داشت:« من با باشگاه‌های دخیل صحبت کردم و بعضی از آنها واقعا تیم‌های قدرتمندی هستند. گفته می‌شود که آنها به دنبال گرفتن حمایت هستند و به فیفا گفتند که اگر از سوپرلیگ حمایت کند، حاضر هستند در جام جهانی باشگاه‌ها بازی کنند و به این ترتیب لیگ قهرمانان را نابود کنند! و همه ما می‌دانیم که اینفانتینو دوست دارد چفرین را بکشد.»

شرایط برای بایرن مونیخ چندان مناسب نبود. آنها نقش خاصی در این بین نداشتند. نام قهرمان آلمان اولین بار پس از یک ساعت و نیم در این مستند برده شد. چفرین گفت:« ما می‌دانیم که بایرن هم به این لیگ دعوت شده بود.»

آنها هم مانند پاری سن ژرمن حاضر نشدند این دعوت را بپذیرند و در این پروژه حضور داشته باشند. چفرین اضافه کرد:« یووه و رئال به دنبال باشگاه‌هایی برای شرکت در این لیگ بودند. آنها نمی‌دانستند تا چه حد باید برای این نبرد پیش بروند. بایرن و پی اس جی هم دعوت شدند اما این دعوت را رد کردند! من به آنها گفتم که در سمت درست تاریخ ایستادید!»

بمب خبری سوپرلیگ اولین بار در 19 آوریل 2021 منفجر شد و باشگاه‌های بزرگ حاضر در این لیگ از برنامه‌شان به صورت علنی پرده برداشتند. چفرین می‌گوید:« آنها مانند خون آشام در نیمه شب ظاهر شدند. این اولین بار بود که من فهمیدم چه تیم‌هایی در این لیگ حاضر هستند. البته که ناامید شدم. رقت‌انگیز بود! آنها با این کار سیلی محکمی به صورت فوتبال زدند.»

یوفا بلافاصله جواب قاطعی به این شورش داد و چفرین اعلام کرد:« ما با تمام ابزارهایی که در اختیار داریم با آنها خواهیم جنگید!»

دوازده تیم دیگر علاوه بر یووه، رئال و بارسا جز این لیگ بودند که شامل شش تیم بزرگ لیگ برتری (چلسی، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال و تاتنهام) هم بود. آنها اول در این لیگ حضور داشتند اما تحت فشار سیاستمداران و هواداران مجبور به کناره‌گیری شدند.

تهدید قانونی یوفا برای حذف تمامی این باشگاه‌ها و محروم کردن بازیکنان آنها از حضور در تمامی رقابت‌ها هم نقش مهمی در این کناره‌گیری ایفا کرد.

یووه، رئال و بارسا همچنان به سختی در تلاش هستند تا برنامه برگزاری سوپرلیگ را به واقعیت تبدیل کنند. هرچند بسیاری در تلاش هستند تا مذاکرات بین آنها و یوفا برگزار شده و راه حلی مسالمت آمیز برای رسیدن به توافقی دو طرفه پیدا شود.