سرمربی جدید نساجی با تجربه یک دوره موفق حضور در عربستان در شرایطی به ایران می‌آید که با کاپیتان نساجی دو سال اختلاف سنی دارد.

سرمربی نساجی  جدی ترین رقیب مو رایس است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" باشگاه نساجی شب گذشته در یک تصمیم قابل پیش بینی به همکاری خود با حمید مطهری پایان داد اما در یک تصمیم غیرمنتظره یک سرمربی خارجی را برای ادامه فصل و همچنین فصل آینده برگزید.

کارلوس اینارخوس، سرمربی اسپانیایی سابق الشباب عربستان در شرایطی برای هدایت نساجی به ایران می‌آید که با وجود سن پایین، از رزومه قابل قبولی برخوردار است.

اینارخوس که پس از یک دوره دستیاری و کسب تجربه، به عنوان سرمربی تیم زیر 23 سال الهلال انتخاب شده بود، پس از یک سال حضور در این باشگاه به عنوان سرمربی تیم دوم باشگاه الاهلی عربستان انتخاب شد. او در این پست هم به مدت یک سال حضور داشت تا اینکه به مدت دو ماه به عنوان کمک مربی در تیم خورفکن امارات مشغول به کار شد.

در ادامه اینارخوس به عربستان بازگشت و این بار هدایت تیم امید الشباب را بر عهده گرفت. انتخابی که مسیر کاری او را متحول کرد چرا که در کمتر از دو ماه و به خاطر عملکرد ضعیف سرمربی پرتغالی این تیم، او به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان باشگاه انتخاب شد.

اینارخوس با تیم بزرگسالان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست در مجموع 19 بازی، 38 امتیاز برای این تیم کسب کند و به واسطه فوتبال تهاجمی‌ای که تیمش ارائه می‌کرد و متوسط گلزنی 2.5 گل در هر بازی را به ثبت رسانده بود، در بین هواداران این تیم طرفداران زیادی پیدا کرد.

نقطع عطف کارنامه کاری اینارخوس در آن فصل، کورس قهرمانی ویژه او با ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی فعلی سپاهان بود که در آن زمان هدایت الهلال را برعهده داشت و با چهار امتیاز اختلاف نسبت به الشباب، این تیم را به قهرمانی رساند.

از دیگر نکات جالب بین او و مورایس، دنبال‌کردن رکورد سرمربی پرتغالی توسط اینارخوس بود. جایی که مورایس توانسته بود در مدت زمان 4 ماهه حضور روی نیمکت الشباب در سال 2014، بهترین میانگین امتیازی تاریخ این باشگاه را به عنوان یک سرمربی کسب کرده و با 2.38 امتیاز به ازای هر بازی، برترین مربی از این نظر لقب بگیرد که اینارخوس با دو امتیاز به ازای هر بازی و البته در مدت زمان 7 ماهه، به عنوان دومین مربی برتر الشباب از این جنبه لقب بگیرد.

اینارخوس در طول هدایت الشباب با بازیکنان بزرگی چون ایگالو، مهاجم سابق منچستریونایتد و البته اور بانگا، کاپیتان سابق سویا و ستاره تیم ملی آرژانتین، تجربه همکاری دارد که می‌تواند به این سرمربی برای حضور در ایران کمک ویژه‌ای کند.

سیستم مورد علاقه این سرمربی 4231 است و باید دید او تا چه اندازه می‌تواند ابزار مناسب این مدل از بازی را برای تیم خود در مدت حضور در ایران، فراهم کرده یا حتی با تعویض پست، تامین کند.