استقلال برای نهمین بار در طول تاریخ خود موفق شد با 6 گل از سد حریف خود عبور کند.

هوادار، نهمین قربانی 6 گله استقلال در طول تاریخ!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ریکاردو ساپینتو روز گذشته توانست با 6 گل، از سد هوادار عبور کند. آنها با این برتری خیره‌کننده قرار است پای به دیدار بزرگ دربی پایتخت بگذارند. این دیدار یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌های تاریخ باشگاه استقلال بود که آبی‌ها توانستند برای نهمین بار، حریفان خود را شش تایی کنند.

اولین برتری 6 گله آبی‌ها به سال 1349 و جام منطقه‌ای ایران برمی‌گردد که آنها با نتیجه 6 بر یک از سد آریای مشهد عبور کردند. در آن مسابقه، سه بازیکن موفق به بریس شدند. علی جباری، کارو حق وردیان و عباس مژدهی هر کدام 2 گل به ثمر رساندند و پرویز تجلی نیز تک گل حریف را وارد دروازه فرامرز ظلی کرد. آبی‌ها در آن فصل قهرمان جام منطقه‌ای شدند.

استقلال در 15 اسفند سال 1368 باز هم توانست حریف خود را با 6 گل شکست دهد. آنها در دیداری از رقابت‌های لیگ قدس، با 6 گل خیبر خرم‌آباد را مغلوب کردند. صمد مرفاوی در آن بازی یک روز خاطره‌انگیز را پشت سر گذاشت و 4 بار دروازه حریف را باز کرد. محمود کلهر و رضا حسن‌زاده، دیگر گلزنان آبی‌پوشان بودند.

نکته جالب اینکه استقلال فقط چند روز بعد توانست باز هم 6 گل به ثمر برساند. در تاریخ 22 اسفند 1368، شاگردان منصور پورحیدری در استادیوم شهید حق‌شناس شهر اراک، میزبان خود، یعنی گسترش، را در هم کوبیدند. مرتضی یکه، محمود کلهر، بهمن ترکاشوند، رضا احدی و صمد مرفاوی (2 گل) گلزنان استقلال در آن دیدار بودند. استقلال در آن فصل عنوان قهرمانی جام قدس را به دست آورد.

چهارمین پیروزی استقلال با 6 گل به سال 1378 برمی‌گردد. جایی که استقلال در هفته بیست و نهم لیگ آزادگان با نتیجه 6 بر یک از سد چوکای تالش گذشت. سیروس دین‌محمدی و فرهاد مجیدی 2 بار، علی موسوی و هاشم حیدری نیز یک بار در آن بازی دروازه چوکا را باز کردند. آبی‌های پایتخت در پایان آن فصل و پس از پرسپولیس، در رتبه دوم جای گرفتند.

استقلال در سال 1379 و به فاصله چند ماه و در 2 فصل مختلف، موفق به زدن 6 گل شد. ابتدا در اردیبهشت 79 و در دیداری از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، این تیم با پوکر داریوش یزدانی، تک‌گل علیرضا واحدی نیکبخت و گل بخودی بهزاد نشتا، از سد ایرسوتر نوشهر گذشت و در پایان آن فصل قهرمان جام حذفی شد.

آبی‌ها سپس در مرداد 79 و در دیداری از هفته سوم لیگ آزادگان، با نتیجه 6 بر یک از سد استقلال رشت گذشتند. مهدی هاشمی‌نسب، محمود فکری، فرهاد مجیدی، علی سامره و احمد مومن‌زاده (2 گل)، توانستند برای تیم منصور پورحیدری گلزنی کنند. ضمنا استقلال در پایان آن فصل، آخرین قهرمانی لیگ آزادگان را از آن خود کرد.

هفتمین پیروزی 6 گله استقلال در شهریور 87 رقم خورد. استقلال با امیر قلعه‌نویی فصل را خوب آغاز نکرده بود و سهم آبی‌ها در 5 بازی ابتدایی، چهار امتیاز و سه شکست بود. اما شاگردان سرمربی کنونی تیم ملی، با بریس آرش برهانی و فرهاد مجیدی و تک گل پیروز قربانی و هاشم بیگ‌زاده از سد استقلال اهواز عبور کردند و در نهایت آبی‌پوشان در هفته پایانی و در میان شگفتی همگان، به لطف شکست ذوب آهن مقابل فولاد، قهرمان لیگ برتر شدند.

و بالاخره اینکه صنعت نفت نیز برابر خط حمله پرقدرت استقلال در امان نماند و در دیداری از هفته سی و یکم لیگ برتر، آبی‌ها با نتیجه 6 بر 2 از سد حریف خود عبور کردند. سیدمهدی سیدصالحی (2 گل)، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، هادی شکوری و آرش برهانی نیز گل‌های استقلال را در آن بازی به ثمر رساندند. تیم پرویز مظلومی در پایان و با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان، نائب قهرمان لیگ شد.

شب گذشته نیز استقلال توانست با نتیجه 6 بر یک از سد هوادار عبور کند و علاقه‌مندان به این تیم امیدوار هستند تا تیم شایسته ریکاردو ساپینتو عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند. استقلال در شرایطی برای نهمین بار توانست حریف خود را با 6 گل شکست دهد که هشت پیروزی قبلی، در 7 فصل فوتبالی رقم خورده بود (استقلال در یک فصل 2 بار حریفان خود را 6 گله کرد) و آبی‌ها در پایان 5 فصل، عنوان قهرمانی لیگ یا جام حذفی را به خود اختصاص دادند و در 2 مورد دیگر نیز به نائب قهرمانی رسیدند. حالا باید دید در فصلی که استقلال توانسته حریف خود را با 6 گل شکست دهد، چه سرنوشتی در انتظار آبی‌ها و ساپینتو خواهد بود.