مدیران باشگاه بایرن مونیخ توضیح مشخصی درباره جریمه مانه ارائه نکرده‌اند که این موضوع مورد توجه رسانه‌های آلمانی قرار گرفته است.

سکوت عجیب مدیران بایرن در بحران: توخل تنهاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کنار رفتن از جام حذفی، تقریباً حذف از لیگ قهرمانان، جنجال سادیو مانه و اکنون عملکرد ضعیف در بوندسلیگا به دنبال تساوی یک بر یک مقابل هوفنهایم. زنگ خطر بزرگی در بایرن به صدا درآمده است.

توماس توخل سعی داشت در چند هفته اول بی‌حاشیه بماند، اما پس از بازی مقابل هوفنهایم او به مشکلات درون باشگاه اشاره کرد: "تلاشی که امروز داشتیم کافی نبود، برای من ناامیدکننده بود؛ انرژی کم، روحیه کم، اعتماد کم. این در مورد چگونگی انجام بازی است، ما امروز جای پیشرفت زیادی داریم. بسیار تعجب‌آور است زیرا انرژی را در تمرین احساس کردم، اما در زمین مسابقه خوب نبودیم."

این دقیقا موقعیتی بود که مدیران باشگاه هم می‌توانستند به بازیکنان اعلام کنند، اما بعد از بازی سکوت کردند و اظهارنظری انجام ندادند.

الیور کان روی سکوها، در حالی که عصبانی بود، دیده شد و او در تمام مرحله بحران باشگاه (به جز سخنرانی کوتاه در ضیافت لیگ قهرمانان) صحبت نکرده است.

حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی باشگاه، قبل از بازی فقط به صورت مختصر در مورد جنجال مانه صحبت کرد و در مصاحبه با اسکای گفت: "می‌دانم که سادیو مرد بزرگی است. همه اشتباه می‌کنند. ما آن را حل کرده‌ایم. برای ما اکنون این ماجرا تمام شده است."

بیلد معتقد است مدیران بایرن مونیخ توخل را تنها گذاشته‌اند. این شبیه به یک سال پیش است که یولیان ناگلزمن مجبور شد در حالی که مدیران ساکت بودند، تمام بحران‌های بایرن را توضیح دهد.

اسطوره بایرن، لوتار ماتئوس نیز از این رفتار انتقاد می‌کند: "فقط نتایج و عملکرد نیست که مانند قبل نیست. اگر در منطقه ناآرام هستید، به طور خودکار روحیه آن به زمین بازی منتقل می‌شود. به همین دلیل، همان‌طور که گفتم، نتایج تعجب‌آور نیست، زیرا ناآرامی‌های زیادی در باشگاه وجود دارد. مانه تنبیه شده است. اما با چه چیزی؟ مبلغ جریمه چقدر است؟ عددی ذکر نشده است! اینگونه بحث ادامه دارد. بله، پس توضیح بدهید چون بعد یک نکته دیگر به وجود می‌آید و این موضوع خیلی زود فراموش می‌شود. این اتفاق افتاد، نباید اتفاق بیفتد، اما باید مجازات شود. چرا آن را توضیح نمی‌دهید؟"

رؤسای بایرن مونیخ خودشان را با سیاست سکوت دور از حاشیه نگه داشته‌اند؛ چون فکر نمی‌کردند بعد از تغییر ناگلزمان حواشی به این اندازه گسترده شود.