رئال مادرید پس از فیفا دِی اخیر، به تیمی متفاوت تبدیل شده است؛ تیمی که برای مقابله با آن فقط باید امیدوار به معجزه باشید.

مثل یک سونامی، بازگشت به نسخه بی‌رحم و  ویران گر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بقا در شرایط بحرانی و غیرممکن؛ این ماموریت تمام رقبای رئال در هفته‌های اخیر بوده است. مردان کارلو آنچلوتی پس از آخرین وقفه بازی‌های ملی، فرم ویران‌گر خود را فعال کرده‌اند تا به رقبای خود این احساس را بدهند که هر بار که توپ می‌چرخد، مجبورند برای بقا تلاش کنند. شکست در لیگ مقابل بارسلونا در نوکمپ (2-1) که عملا رؤیای لالیگا را منتفی کرد، نحوه به چالش کشیدن حریف در زمین برای رئال را کاملاً تغییر داد. شیوه جدیدی از بازی با انبوهی از موقعیت‌های خطرناک که مربیان رقیب را وادار به تفکر می‌کند: آیا می‌توان از سونامی سفید فرار کرد؟

سرمربی ایتالیایی پس از پیروزی مقابل کادیز گفت: «ما انرژی و نگرش خوبی را در دیداری نشان دادیم که می‌توانست فریبنده و مثل یک تله باشد.» بازی‌ای که کاملاً نمونه‌ای از گرسنگی و جاه‌طلبی بازیکنان رئال را به نمایش گذاشت. این رئال نزدیک‌ترین تیم به رئالی است که کریستیانو رونالدو را در اختیار داشت. فوق ستاره پرتغالی تکرارنشدنی، عطش پایان ناپذیری برای یورش به دفاع رقبا داشت و حتی اگر رقیبش ناک اوت می‌شد نیز دست‌بردار نبود. ژن رقابتی که رئال مادرید آن را در بازی‌های اخیر خود به تصویر کشیده است.

شلیک‌هایی بیشتر از غرب وحشی

109 شوت برای رئال در پنج بازی اخیر! شاگردان آنچلوتی در بازی‌های اخیر خود به معنای واقعی کلمه رقبا را بمباران کرده‌اند. رئال این هفته‌ها مثل بیلی کید، معروف‌ترین تفنگچی غرب وحشی، شلیک می‌کند. تقریبا 50 درصد از شوت‌های رئال مادرید در چارچوب بوده است (49). در مقابل کادیز، رئال پا را فراتر گذاشت تا دومین بازی با بیشترین شوت به سمت دروازه یک تیم در 10 سال اخیر را ثبت کند (36 شوت).

شوت‌هایی که در مجموع منجر به 16 گل برای رئال در بازی های اخیر لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا شده است. وقتی رئال مادرید به حمله می‌رود، ماموریت رقیب برای زنده ماندن به غیرممکن تبدیل می‌شود و کلین‌شیت کردن برابر مهاجمان رئال حالا شبیه به یک رؤیاست. موقعیت‌سوزی در مترهای پایانی زمین تنها نقطه ضعف تیم آنچلوتی است. رئال هم در برتری 0-4 برابر بارسا در نوکمپ و هم در پیروزی 2-0 چهارشنبه شب برابر چلسی، استحقاق زدن گل‌های بیشتر را داشت، ولی مهاجمان دقت لازم را نداشتند.

گل و کلین‌شیت

از آنجایی که یک خانه هرگز با ساختن از پشت بام شروع نمی‌شود، بهترین گلر جهان، تیبو کورتوا، نمی‌خواست جشن تیمش در پنج بازی اخیر را از دست بدهد. رئال مادرید بدون کورتوا غیرممکن بود که در چهار بازی از پنج بازی اخیر خود دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

واکنش استثنایی برابر ضربه رحیم استرلینگ،به خوبی اهمیت دروازه‌بان بلژیکی در رئال را ثابت می‌کند. کورتوایی که در فینال لیگ قهرمانان فصل قبل نیز بی‌نظیر بود. در واقع عملکرد تماشایی او باعث شده رئال مادرید در چهار بازی از پنج بازی اخیر خود کلین‌شیت کند. فقط ویارئال با سامو چوکوئزه توانست چارچوب دروازه رئال را فتح کند. وایادولید، بارسلونا، چلسی و کادیز، چهار قربانی تغییرات اساسی در شکل بازی رئال هستند؛ تیمی که حالا به یک سونامی گریزناپذیر تبدیل شده است.