درگیری سادیو مانه و لروی سانه، دو ستاره بایرن مونیخ، توجه بسیاری را به بحث دعوای بازیکنان هم‌تیمی و تبعات یا مزایای آن جلب کرده است.

 ستاره های دیوانه: مشت برابر مشت، چشم برابر چشم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هیچ چیز به اندازه درگیری بازیکنان یک تیم نمی‌تواند نشانگر بحران باشد و باشگاه را به دردسر بیندازد، خصوصا اگر این مسئله عمومی شود. این اتفاقی است که بین سادیو مانه و لروی سانه رخ داده است.

مانه پس از شکست سنگین 0-3 برابر منچسترسیتی بود که به شدت از عملکرد سانه عصبانی شد و در رختکن مشتی به صورت این بازیکن زد، هرچند گفته می‌شود دلیل این اتفاق حرف و توهینی بود که این ستاره سابق سیتی به او کرده بود.

سانه در حالی به مونیخ برگشت که سعی داشت لب پایینش را از دید دوربین‌ها پنهان کند. مانه با لبخند به تمرینات روز پنجشنبه رفت و به نظر می‌رسید که این دو بازیکن با هم مشکلی ندارند و در آرامش مشغول تمرین کردن هستند.

با این حال، مدیران بایرن اعلام کردند که این مهاجم سابق لیورپول اجازه همراهی تیمش را در بازی برابر هوفنهایم ندارد. توماس توخل بعدتر اعلام کرد که او می‌تواند در بازی برگشت برابر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد.

اما این اولین باری نیست که درگیری بین دو هم‌تیمی به صورت علنی مطرح می‌شود و مطمئنا آخرین بار هم نخواهد بود. به همین دلیل دیلی میل نگاهی به درگیری‌های معروف بین بازیکنان یک تیم در طول سال‌های اخیر انداخته است.

11. وحید هاشمیان و ساندی اولیسه (بوخوم، 2004)

یکی از معروف‌‎ترین درگیری‌های بازیکنان برای فوتبال‌دوستان ایرانی مربوط به درگیری فیزیکی بین هاشمیان و اولیسه است. این دو بازیکن بین دو نیمه با هم جروبحث داشتند، اما پس از تساوی بدون گل برابر هانزاروستوک، اودیسه ضربه‌ای به صورت این مهاجم ایرانی زد که باعث شد بینی او بشکند. باشگاه بوخوم دو روز بعد خبر اخراج این بازیکن را اعلام کرد.

10. کرگ بلیمی و جان آرنه ریسه (لیورپول، 2007)

این درگیری بیشتر به خاطر اتفاقاتی که پس از این درگیری افتاد معروف است تا خود درگیری. در جریان اردوی تمرینی پیش از بازی در لیگ قهرمانان برابر بارسلونا بود که بلامی بر سر جریمه مختصری که برای بعضی بازیکنان در نظر گرفته شده و آنها مجبور به آواز خواندن بودند درگیر شد.

این موضوع باعث عصبانیت این بازیکن شد و او در اواخر شب با چوب گلف به سراغ هم‌تیمی‌اش رفت و در حالی که او در تختش دراز کشیده بود به پایش کوبید. بلامی به خاطر این کار 80 هزار پوند جریمه شد و در نوکمپ گلزنی هم کرد و البته خوشحالی پس از گل معروفش که ادای ضربه زدن به توپ گلف را درآورد هم همان جا انجام داد.

9. انور القاضی و تایرون مینگز (استون ویلا، 2019)

شاید افراد کمی بیرون از استون ویلا از این درگیری مطلع باشند، اما داور بازی به خوبی متوجه این درگیری در جریان بازی برابر وستهم شد و هر دو بازیکن را از زمین اخراج کرد. مینگز از القاضی ناراحت بود که چرا توپ را دنبال نکرده و همین باعث شد که او با سر به هم‌تیمی‌اش ضربه بزند و در نهایت اخراج شود.

8. نیکلاس بنتنر و امانوئل آدبایور (آرسنال، 2008)

شکست 0-4 برابر تاتنهام در نیمه نهایی جام اتحادیه باعث ناراحتی همه شده بود. شاید همین باعث شد که آرسن ونگر بسیار از این موضوع تعجب کند که وقتی کرنری در حال ارسال روی دروازه تیمش بود، این دو بازیکن به جای دفاع از دروازه مشغول درگیری با هم شدند. 

این دو بازیکن هرگز رابطه خوبی در آرسنال نداشتند و بنتنر معتقد است که همه چیز از رفتارهای آدبایور شروع شد و حمله‌اش کاملا غیرمنطقی و غیرقابل پیش‌بینی بود. هاوارد وب در نهایت کارت زردی به این بازیکن نشان داد.

7. بروس گرابلار و استیو مک‌منمن (لیورپول، 1993)

فقط در دربی‌های شمال لندن نیست که ممکن است بازیکنان یک تیم با هم درگیر شوند. گرابلار پس از نمایش ضعیفی که از سوی مک‌منمن در دیدار برابر اورتون ارائه کرد و باعث شد این تیم در دربی مرسی ساید پیش بیفتد هم با هم‌تیمی‌اش درگیر شد.

دفع توپ ضعیف این هافبک روی تیر نزدیک باعث شد که بازیکنان اورتون در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار بگیرند و گرابلار به شدت از این موضوع عصبانی شد، گردن او را گرفت و چنان درگیر شد که اگر این اتفاق امروز رخ می‌داد قطعا هر دو بازیکن اخراج می‌شدند.

6. هوگو لوریس و سون هیونگ مین (تاتنهام، 2020)

این روزها اتفاقات عجیب در تاتنهام زیاد رخ می‌دهد و این موضوع در سال 2020 هم صادق بود. در بازی برابر اورتون و در حالی که تاتنهام با یک گل از حریف پیش بود، این دو بازیکن بین دو نیمه با هم درگیر شدند.

لوریس در حالی که به سمت رختکن می‌رفتند شروع به بحث با سون کرد که از این رفتار متعجب به نظر می‌رسید. کاپیتان تاتنهام او را هل داد و سعی داشت درگیر شود که بازیکنان دیگر دخالت کردند و مانع از ادامه این روند شدند. مشکل لوریس این بود که سون به اندازه کافی توپ را رو به عقب دنبال نمی‌کرد. ژوزه مورینیو پس از بازی این اتفاق را «زیبا» توصیف کرد و سعی کرد به ابعاد مثبتش بپردازد.

5. توماس گراوسن و روبینیو (رئال مادرید، 2006)

شاید این بزرگترین درگیری ذکر شده در این فهرست باشد که اگر دیگر بازیکنان رئال مادرید زودتر دخالت نکرده بودند، گراوسن می‌توانست روبینیو را به اندازه قطعات پازل در زمین تمرین تکه تکه کند.

روبینیو از تکلی که گراوسن روی پایش زده بود عصبانی شد و سعی کرد مشتی به او بزند، اقدامی که چند دقیقه بعد از آن پشیمان شد. هافبک سابق اورتون به شدت عصبانی شد، مانند سگی خشمگین به سمت این بازیکن برزیلی حمله‌ور شد و فقط دخالت دیگر بازیکنان مانع از رخ دادن اتفاقی جدی شد. گراوسن کمی پس از این اتفاق رئال را ترک کرد و به سلتیک پیوست.

4. جان هارتسون و ایال برکوویچ (وستهم، 1998)

درگیری در زمین تمرین بیشتر از آنچه تصور کنید رخ می‌دهد و شاید به همین دلیل است که تمرینات بسیاری از تیم‌ها در این روزها به دور از چشمان عموم برگزار می‌شود، چون اگر کسی از این ماجراها خبردار شود کابوسی به همراه خواهد داشت.

این اتفاقی بود که در جریان رفتار شوکه‌کننده هارتسون با برکوویچ رخ داد. او در برابر دوربین‌ها به شدت به برکوویچ ضربه زد و سپس دستش را دراز کرد تا کمکش کند. زمانی که این بازیکن خواست به تلافی به او ضربه بزند، هارتسون با پای چپش به فک برکوویچ کوبید. ظاهرا این دو نفر خیلی زود با هم آشتی کردند و تصاویری از آنها در حالی که دست در گردن هم داشتند منتشر شد، اما هارتسون چهار ماه بعد به ویمبلدون فروخته شد.

3. گرام لوسو با دیوید بتی (بلکبرن، 1995)

بلکبرن در حالی برای دیدار با اسپارتاک مسکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان راهی روسیه شد که شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کرد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تنها یک امتیاز از چهار بازی قبلی گرفته بود و در وضعیت تحقیرآمیزی قرار داشت.

اما وضعیت از آن بدتر هم شد و کمتر از پنج دقیقه پس از شروع این بازی بود که لوسو و بتی با یکدیگر درگیر شدند و تیم شروود و دیگر بازیکنان سعی کردند آنها را از هم جدا کنند.

بتی از این عصبانی بود که لوسو توپ را از او گرفت، اما نتوانست کنترلش کند و آن را از دست داد. او شروع به فحاشی کرد، اما هم‌تیمی‌اش عصبانی‌تر بود و مشتی به او زد که باعث شد این دو بازیکن در شب شکست 0-3 تیم‌شان از خجالت هم دربیایند.

2. جویی بارتون با عثمان دابو (منچسترسیتی، 2007)

چند تکل متوالی و خطرناک روی پای یکدیگر در جریان تمرینات باعث شد که بارتون به شکلی وحشیانه به دابو حمله کند و شبکیه چشم او را پاره کند. این اتفاق چهار ماه محکومیت و زندان را برای او به همراه داشت.

دابو بعدها گفت که این بازیکن 10 بار با مشت به صورتش ضربه زده است، اما او تصمیمی برای ادامه دعوا نداشته و سعی کرده هیچ مشتی به بارتون نزند و فقط خودش را عقب بکشد تا جایی که هوشیاری‌اش را از دست داده، روزی زمین افتاده، اما بارتون روی او پریده و همچنان به ضربه زدن ادامه داده است.

1. لی بویر با کی‌رون دایر (نیوکسل، 2005)

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات که در جریان دیداری در لیگ برتر رخ داده است. نیوکسل سه گل از استون ویلا عقب بود و با اخراج استون تایلور با 10 نفر نیز بازی می‌کرد، اما درگیری باویر و دایر باعث شد که آنها مجبور شوند کار را با هشت بازیکن ادامه دهند.

درگیری به این خاطر شروع شد که دایر حاضر نشد توپ را به باویر پاس بدهد. دو بازیکن استون ویلا سعی کردند آنها را از هم جدا کنند و صحنه‌های بسیار زشتی در زمین بازی رقم خورد؛ اما جالب اینجا بود که نیوکسل با هشت بازیکن بسیار بهتر از زمانی بازی کرد که یازده بازیکن در زمین داشت.