حتی قبل از شکست دادن مس رفسنجان، سپاهان مدعی شماره یک قهرمانی بود.

سپاهان بدو - پشت سرت را نگاه نکن!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری، آنها روی کاغذ دشوارترین رقیب‌شان را در ادامه لیگ به راحتی شکست دادند تا از صدر جدول تکان نخورند. حالا سپاهان تنها تیم لیگ برتر است که سرنوشت قهرمانی را در دستان خودش دارد. اگر آنها برنده هر 4بازی بعدی باشند، بدون توجه به نتایج احتمالی رقبا، قهرمانی لیگ را از آن خودشان خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد همه‌‌چیز برای یک موفقیت بزرگ در باشگاه سپاهان مهیا باشد اما آنها نباید تصور کنند که همه‌‌چیز تمام‌شده است. اگر چنین تصوری به سراغ بازیکنان سپاهان بیاید، کار این تیم در ادامه فصل دشوار خواهد شد.

بازی با تیم‌های پایین جدولی در هفته‌های پایانی لیگ، دردسرهای خاص خودش را دارد؛ تیم‌هایی که اصلا دوست ندارند سقوط کنند و می‌خواهند به هر قیمتی در لیگ بمانند. 3بازی از 4بازی باقیمانده سپاهان در ادامه فصل، روبه‌روی تیم‌هایی برگزار می‌شود که در خطر سقوط هستند. سپاهان در نیم فصل اول هم تصور می‌کرد که 4بازی باقیمانده‌اش دیدارهای آسانی خواهند بود اما همین تیم مقابل پیکان شکست خورد و در برابر ملوان نیز برنده نشد. پس در هفته‌های باقیمانده لیگ هر سناریویی ممکن خواهد بود. تنها یک اشتباه ساده و یک لغزش کوچک، می‌تواند این صدرنشینی را از سپاهان بگیرد. آنها برای رسیدن به جام، باید بی‌نقص‌ترین نمایش‌های ممکن را در همین 4مسابقه ارائه کنند. دست‌کم‌گرفتن رقبا و ساده فرض کردن آنها، می‌تواند عواقب مرگباری برای سپاهان داشته باشد.

خط پایان لیگ برای سپاهان نزدیک به‌نظر می‌رسد اما این خط دقیقا در همین نقطه فعلی قرار نگرفته است. آنها برای رسیدن به خط پایان زودتر از دیگران، باید همچنان به دویدن ادامه بدهند و به پشت سرشان هم نگاه نکنند. سپاهان هم سابقه از دست دادن قهرمانی در آخرین لحظه‌ها را دارد و هم طعم به‌دست آوردن جام در هفته پایانی را چشیده است. آنها در لیگ ششم تا آخرین هفته صدرنشین بودند و ناگهان همه‌‌چیز را از دست دادند و در لیگ چهاردهم با وجود فاصله با صدر جدول، جام را از آن خودشان کردند. این 4بازی، سرنوشت این فصل را برای تیم مورایس رقم خواهند زد. تیمی که برای قهرمانی باید بدون نگاه کردن به رقبا، با همه وجود به جنگیدن ادامه بدهد. تیمی که باید همه بازی‌های باقیمانده را جدی بگیرد تا فرصتِ لمس جام را به‌دست بیاورد.