دادگاهی در آرژانتین روز سه‌شنبه تایید کرد که محاکمه هشت نفر که در مرگ دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال این کشور، مسئول بوده‌اند برگزار خواهد شد.

پس از 3 سال انتظار: متهمان مرگ مارادونا معرفی شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مرگ مارادونا واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت و جامعه جهانی فوتبال را در سوگ و اندوه فرو برد. 

از همان زمان شایعه نقشی که قصور پزشکی در مرگ او ایفا کرده بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری تایید کردند که اشتباه پزشکان باعث شده که این ستاره سابق ناپولی خیلی زود از دنیا برود. 

حالا دادگاهی در آرژانتین اعلام کرده است که جلسات محاکمه هشت نفر از تیم پزشکی حرفه‌ای که مسئولیت درمان او را برعهده داشته‌اند قرار است به زودی برگزار شود. 

پیش از این دادگاه این افراد را متهم شناخته بود و حالا آنها با اعتراض به این رویه، درخواست برگزاری دادگاه تجدیدنظری را دارند که قرار است به زودی با حضور آنها و وکلای مدافع دو طرف برگزار شود. 

لئوپولدو لوکه، جراح مارادونا و آگوستینا کوساچوف، روانپزشک او، در بین متهمان قرار دارند

مارادونا در نوامبر سال 2020 میلادی در حالی که تنها 60 سال داشت از دنیا رفت. او چندین سال متوالی با مصرف کوکایین و نوشیدنی‌های الکلی درگیر بود و در حالی که تنها دو هفته از انجام عمل جراحی‌اش می‌گذشت، در حالی که از دنیا رفته بود در رختخوابش پیدا شد. گفته شد که او بر اثر حمله قلبی فوت کرده است. 

این هشت متهم معتقد هستند که نباید به اتهام دست داشتن در قتل غیرعمد این بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین دادگاهی شوند و این اتهام برای آنها بسیار سنگین است. 

چارلی دیاز، روانشناس، یکی دیگر از کسانی است که باید در دادگاه حاضر شود

پیش از این گفته شده بود که آنها با بی‌احتیاطی و سهل انگاری در درمان خانگی مارادونا رفتار کرده‌اند و همین موضوع باعث شده که او در خواب و بر اثر مشکل قلبی پس از عمل فوت کند. 

هیئتی 20 نفره از متخصصان پزشکی در سال 2021 به دادستان کل آرژانتین اعلام کرده بودند که اگر درمان درستی برای او در نظر گرفته می‌شد و به تجهیزات پزشکی مناسب دسترسی داشت، شانس بسیار بیشتری برای نجات و ادامه حیات پیدا می‌کند. 

نانسی ادیث فورلینی، پزشک سوییسی، که پیش از این در دفتر دادستانی آرژانتین حاضر شده بود

این دادگاه هنوز اعلام نکرده که جلسه بررسی به اتهامات این هشت نفر قرار است در چه تاریخی برگزار شود.