مهاجم سابق پرسپولیس این هفته در متن جنجالی ترین صحنه داوری لیگ برتر ایران قرار گرفت.

سکوت مهاجم مغضوب یحیی شکست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حامد پاکدل پس از یک فصل و نیم حضور در پرسپولیس، پیراهن سرخ این تیم را با پیراهن قرمز تراکتور تعویض کرد تا شاگرد پاکو خمس شود. او در سال جدید وضعیت بسیار خوبی داشته و باوجود فرصت اندک توانسته دو پنالتی برای تراکتور بگیرد و این تیم را از شکست نجات دهد.

پاکدل در اولین گفتگویی که بعد از ترک پرسپولیس داشته، در مورد تیم سابق خود سکوت کرده اما راجع به صحنه جنجالی این هفته فوتبال ایران که در بازی با ملوان رقم خورد، اظهارات جالبی را انجام داده و نوک پیکان انتقاد خود را به تصاویر تلویزیونی نشانه رفته است.

مهاجم تراکتور که حالا خود را آماده 4 بازی باقیمانده این فصل می‌کند، اعتقاد دارد که تراکتور با هواداران پرشور خود مدعی قهرمانی فصل آینده نیز خواهد بود.

اظهارات حامد پاکدل را می‌خوانید:

* از بازی ملوان و صحنه جنجالی پنالتی روی تو شروع کنیم.

ببینید همان اولین بازی که من در تراکتور انجام دادم و مقابل فولاد بود صحنه مشکوک روی من رخ داد که همه کارشناسان گفتند پنالتی است اما مگر تغییری کرد؟ این بازی هم همینطور بود. خطای من روی من اتفاق افتاد و حالا دیگر هر حرفی که بعدش باشد را من نمی‌توانم در موردش صحبت کنم.

* نکته جالب این است که امسال باوجود دقایق اندک بازی، دو پنالتی گرفتی.

پنالتی که حتما اینطور نیست که بزنند پای طرف را بشکنند، از بازی نفت مسجدسلیمان که برخورد به وجود آمد، من با درد تمرین و بازی کردم. سه هفته گذشته اما طرف طوری زد به استخوان پای من که واقعا همین الان هم با درد تمرین و بازی می‌کنم و مجبورم مسکن استفاده کنم. اما حالا یک عده می‌گفتند آن صحنه هم پنالتی نیست. در بازی ملوان هم با کمترین اشاره در اوج سرعت من، من را سرنگون کرد.

* با زانو تو را زد؟

اصلا شک نکن. یعنی شیرجه زد و من برای اینکه پایم در شکمش نماند پریدم و برخورد انجام شد و پنالتی اتفاق افتاد.

* شانس آوردی که پریدی وگرنه احتمال داشت بدجوری مصدوم شوی.

آره واقعا. شما اگر سرعتت کم باشد، هرچقدر هلت بدهند نمی‌افتی اما وقتی سرعتت بالا باشد با کمترین نیرو روی زمین خواهی افتاد. وقتی سرعتت بالاست با یک بند انگشت هم روی زمین می‌افتی و خطاست.

* بعد از صحنه هم بلافاصله با مازیار زارع صحبت کردی که خیلی عصبانی بود.

رفتم با او صحبت کردم که گفت پنالتی نبوده اما گفتم آقا مازیار شک نکن پنالتی بوده. چه دروغی دارم بگویم؟ خب حداقل دور از چشم داور که می‌توانم بگویم پنالتی نیست اما واقعا بود. من در دوران فوتبالم سه چهار برابر گل‌های زده، پنالتی گرفتم. شما یک پنالتی بیاور که بگویند حامد پاکدل تمارض کرده. اصلا و ابدا وجود ندارد.

* یعنی یک پا مهدی طارمی هستی برای خودت.

بالاخره اگر فرصت باشد تا بازی کنی، دیده خواهی شد. اگر بازی نکنی چطور می‌توانی گل بزنی و پنالتی بگیری؟ من خیلی خوشحالم که در این بازی توانستم برای تیم موثر باشم و همین مهم است که همگی تلاش کردیم تا تیم موفق شود.

* ولی وقتی پنالتی اعلام شد فکر می‌کردیم خودت پنالتی را بزنی.

نه... دیگر وقتی بازیکنی در آقای گلی هست باید پنالتی را بدهی به آنها. من خودم در این شرایط بودم و آنها را درک می‌کنم. با یک گل برای من بهار نمی‌شود اما دیگر مهاجمان تیم نیاز داشتند. باید به آنها کمک کنیم تا آقای گل شوند چون هم برای خودشان خوب است و هم باشگاه و هم ما. فوتبال یک بازی گروهی است و همه ما بهم وابسته‌ایم. وقتی هم که پنالتی شد من می‌توانستم بزنم اما وقتی دوستانم شرایط خوب دارند، به نظرم گلزنی من تاثیری ندارد و برای آنها مهم است.

* در صحنه فرار هم به نظر ایمان صادقی به توپ نزدیک تر بود اما سرعتت زیاد است که به توپ رسیدی.

من خیلی روی سرعت کار می‌کنم و واقعا تلاش می‌کنم سریعترین بازیکن ایران باشم. اما ایمان می‌داند که من را زد. آدم بالاخره پیش وجدان خودش نمی‌تواند نظر متفاوت با چیزی که اتفاق افتاده دیده. مطمئن باشید و صدر بار دیگر هم از من بپرسید، پنالتی بود چون برخورد با پای من انجام شد.

* در هتل هم مثل اینکه بحثتان شد؟

نه اصلا همچین چیزی نبوده. حالا بحث هست اما اینکه دعوا باشد نه. ایمان می‌گفت من اصلا به تو نخوردم و من گفتم اگر نخوردی من چرا باید خودم را بندازم روی زمین وقتی دروازه خالی است؟

* قبول داری همه این مسائل به خاطر کیفیت پایین پخش است؟

دقیقا. همه چیز برمی‌گردد به اصل قضیه. دیدن با تشخیص دادن خیلی فرق دارد، ما از تلویزیون فوتبال را می‌بینیم اما تشخیص نمی‌دهیم بازیکن چه کسی است چون کیفیت بسیار پایین است. ما به خاطر کیفیت بد تصویربرداری در تلویزیون، فقط فوتبال را می‌بینیم اما تشخیص نمی‌دهیم. اگر دوربین‌ها زیاد باشند و کیفیت خوب باشد قطعا همه صحنه‌ها به خوبی تشخیص داده می‌شود.

* منظورت VAR است؟

بله. ببینید ما فقط از تلویزیون میبینیم 22 نفر در زمین است و گزارشگر اسامی را می‌گوید اما خودمان نمی‌بینیم. حتی در ورزشگاه آزادی روی من پنالتی شد اما نتوانستند تشخیص بدهند چون کیفیت بسیار پایین بود. منظورم بازی استقلال - آلومینیوم است که ثانیه 20 می‌شد سریعترین پنالتی لیگ برتر باشد. ده بار تلویزیون نشان داد اما اصلا چیزی را مشخص نمی‌کرد. من می‌گویم بیایید مثل این تکواندوکا ها روی ما حسگر بگذارید تا مشخص شود برخورد انجام می‌شود یا خیر!

* نظرت در مورد هواداران تراکتور چیست؟

هواداران تراکتور پرشور هستند و این را ثابت کردند. آنها با حضور در استادیوم نشان دادند که تراکتور تیم متفاوتی است و پشتوانه محکمی دارد. تمام تیم‌ها آرزو دارند همچین تماشاگرانی داشته باشند و این نقطه عطف باشگاه تراکتور است.