آنچه مسلم و مبرهن است این است که کریستیانو رونالدو از لیگ روشن سعودی اخراج نخواهد شد.

هیچکس نمی‌تواند رونالدو را اخراج کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، همه می‌دانند که رونالدو چقدر از شکست بیزار است. اگر شما بازیکنی باشید که در مهمترین سطوح فوتبال در سالیان طولانی حضور داشته باشید و فاتح همه عناوین مختلف شده و تنها رقیبتان لیونل مسی، دیگر فوق‌ستاره جهان فوتبال، باشد، حتی با گذشت و افول شرایط بدنی، نمی‌توانید به خودتان بقبولانید که دیگر نمی‌شود.

برای رونالدو که سالها با ریاضت، تمرینات مداوم و پرهیز، زندگی کرده و (به قول پاتریس اورا هم‌تیمی‌اش در منچستریونایتد که بعد از یک بازی سنگین به خانه او رفته بود) شامی جز یک تکه مرغ نداشته و ریکاوری خود را بلافاصله بعد از بازی آغاز کرده، شکست معنای چندانی ندارد.

چنین بازیکنی دوست دارد همیشه در اوج باشد، حتی اگر از مهمترین و بزرگترین لیگ جهان به خاورمیانه نقل مکان کرده باشد. برای رونالدو انگیزه این انتقال به جز عدم تمایل تیم‌های اروپایی، ثبت یک رکورد جدید نقل و انتقالاتی بود که او را بدل به گرانترین بازیکن فوتبال کند و به نوعی یک عنوان جدید را برایش به ارمغان بیاورد. عنوانی که اگرچه مربوط به چمن سبز نیست اما به هر حال می‌تواند یک صفت پشت این فوق ستاره فوتبال جهان باشد و او را بدل به شخصیت جذابتری کند.

رونالدو قطعا بحث‌برانگیز چهره فوتبال جهان است و اگرچه در النصر عربستان بازی می‌کند اما همچنان می‌تواند حتی بازیهای بزرگ چمپیونزلیگ را هم تحت تاثیر خود قرار بدهد.

مسابقه النصر مقابل الهلال در دربی سعودی، بین دو تیم پرافتخار شهر ریاض، برگزار شد و رونالدو در این بازی نمایش پرتلاشی داشت و یک گلش به دلیل آفساید میلی‌متری مردود اعلام شد و یک بار دیگر هم در صحنه‌ای که کاشته‌‌اش به دست بازیکن الهلال برخورد کرد، داور از اعلام پنالتی به سود تیم او خودداری کرد تا او با ناراحتی زیاد بعد از شکست در مسیر تونل ورزشگاه، وقتی با فریادهای مسی مسی مواجه شد، واکنش زشتی را نسبت به طرفداران فوتبال عربستان به نمایش گذاشت.

24 ساعت بعد در شرایطی که هواداران پرتعداد الهلال مشغول انتقاد و حتی جوسازی علیه این فوق ستاره بودند، مسئولان النصر سعی کردند با سرپوش گذاشتن روی حرکت کریستیانو، روی این موضوع خاک بپاشند.

نکته اینجاست که کریس نه فقط بازیکن یا ستاره مختص به النصر بلکه سفیر استخدام شده برای کشور عربستان و کلیت لیگ فوتبال این کشور است و طبعا موقعیتی کاملا متفاوت نسبت به سایر بازیکنان شاغل در این کشور دارد.

طبعا در شرایطی که مبلغ انتقال او با حمایت وزارت گردشگری عربستان تامین و باعث شده النصر و لیگ فوتبال این کشور با هر حرکت وی در رسانه‌های جهان وایرال شوند، بازیکنی نیست که به واسطه یک خطای اخلاقی از روی عصبانیت با همان برخوردی مواجه شود که یک بازیکن گینه‌ای در سالهای پیش مواجه شده بود.

رونالدو در حال حاضر، چشم و چراغ فوتبال و حتی کشور عربستان و یک مهره استراتژیک و حتی سیاسی است. باید این حقیقت را باور کنید که کسی نمی‌تواند بگوید بالای چشم او ابروست.

مسئولان فوتبال عربستان و مدیران النصر از رونالدو خواهند خواست که کمی خوددارتر و خوش اخلاق تر باشد تا این پروژه همچنان به خوبی و خوشی پیش برود. اگرچه فوتبال عربستان معروف به انجام کارهای دیوانه‌وار در مورد کسانی است که آنها را به استخدام درمی‌آورد اما رونالدو واقعا فرق می‌کند.