گویی فصل به جان هم افتادن کسانی که خواهان تجزیه ایران بودند فرار رسیده و اگر آنان تا پیش از این سعی می‌کردند اختلافاتشان را در پستو پنهان کنند و نمایش همبستگی علیه ایران به راه اندازند اکنون یکی پس از دیگری جلوی دوربین تلویزیون‌هایشان و یا در توئیتر علیه یکدیگر افشاگری می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه جوان در این باره گزارش داده: آگاهان سیاسی معتقدند این مدل از تسویه‌حساب‌های درون تشکیلاتی بی‌شباهت به حذف‌های سیاسی منافقین در دهه ۵۰ و ۶۰ شمسی نیست، در سال‌های ۵۱ تا ۵۳ گروهک منافقین به دلیل شکست استراتژی مبارزه مسلحانه دست به تغییر ایدئولوژی زد. در آن سال‌ها تقی شهرام با انتشار مانیفستی با نام «جزوه سبز» همه اعضای تشکیلات را که مسلمان بودند مارکسیست کرد و خدا را عامل شکست مبارزه مسلحانه خواند!

گروهک‌های ضدانقلاب دی‌ماه سال گذشته در شب آغاز سال نوی میلادی در توئیترشان بر اساس دستورالعمل سازمان سیا وعده داده بودند که سال۲۰۲۳ با «سازماندهی» و «همبستگی» به استقبال «پیروزی» خواهند رفت. در آن شب عجیب رضا پهلوی، علی کریمی، گلشیفته فراهانی، حامد اسماعیلیون، مصی علی‌نژاد، نازنین بنیادی، عبدالله مهتدی و شیرین عبادی در پیامی هماهنگ خود را رهبران ضدانقلاب در اغتشاشات پاییزی خواندند.

همه آگاهان به مسائل سیاسی به‌خوبی می‌دانستند که ضدانقلاب چندپاره توانایی ایجاد یک اتحاد مصنوعی را نداشته و تشکیلاتی که قرار بود با هدایت سیا و موساد حداقل برای چهار سال آینده هماهنگ عمل کند، حتی چهار روز نیز دوام نیاورد.