یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: من تصور می‌کنم جریان جدیدی که شکل می‌گیرد ناشی از ائتلاف میانه‌روهای هر دو جناح خواهد بود.

ائتلافی جدید در راه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: تصور من این است که اشکال سابق گروه‌های سیاسی همچنان باقی می‌ماند اما از میان همین جریان‌ها یک یا چند جریان جدید هم شکل می‌گیرد و به نظر می‌رسد میانه‌روهای هر دو دو جناح که افرادی منطقی و واقع‌گرا هستند، یک جریان تازه را تشکیل می‌دهند؛ به بیان دیگر گرچه دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به حیات خود ادامه می‌دهند اما جریان‌های تازه‌ای هم از خود رونمایی می‌کنند».

او ادامه داد: «هم در جریان اصولگرایی و هم در جریان اصلاحات نیروهای تندرو وجود دارند و در عین حال نیروهای میانه‌رو هم در هر دوی اینها حضور دارند. اعتدال صرفا محدود به بخشی از اصولگرایی نیست و در اصلاحات هم همین شرایط هست».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «من تصور می‌کنم جریان جدیدی که شکل می‌گیرد ناشی از ائتلاف میانه‌روهای هر دو جناح خواهد بود و این ائتلاف حتی از ائتلاف سال92 و 94 هم قوی‌تر خواهد بود و من تصور می‌کنم ائتلافی تازه و فراگیرتر از گذشته به وجود می‌آید. هنوز مشخص نیست هدایت این جریان جدید با چه فرد یا افرادی خواهد بود. در ایران اول جریان شکل می‌گیرد و بعد معلوم می‌شود هدایت‌کننده آن جریان کیست».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «به هر حال امیدواریم شرایط به سمتی برود که تکثر نیروهای سیاسی را در انتخابات شاهد باشیم وگرنه اگر بنا به تکثر نباشد همان شرایطی که در سال‌های اخیر دیدیم رخ می‌دهد. رهبر انقلاب اخیرا بر ضرورت مشارکت حداکثری تأکید فرمودند و امیدواریم برای تحقق سخنان ایشان همه مسئولان زمینه حضور طیف‌های مختلف در انتخابات فراهم شود تا مردم هم به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند».