وزرای جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

گفتگوی وزرای جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزرای جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و با او درباره ایران رایزنی کرد. 

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبل از سفر به بلژیک گفته بود انتظار دارد با آستین دیدار کند و با او درباره ایران گفت‌وگو کند. 

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می رود، اما ایران را به تلاش برای دستیابی به این سلاح‌ها متهم می‌کند. تهران قویاً این ادعاها را تکذیب کرده است. 

طبق گزارش روزنامه جروزالم‌پست گالانت در دیدار با آستین به او گفته ایران از طریق نیروهای نیابتی خود در سوریه، لبنان، غزه و کرانه باختری در حال شبیه‌سازی حمله به اسرائیل است. 

در روایت طرف آمریکایی از این دیدار آمده است: «مقام‌های دو طرف توافق کردند به همکاری‌ها با یکدیگر برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدهای ناشی از ایران از جمله برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده، اشاعه سیستم‌های هوایی بدون سرنشین و ارائه کمک‌های کشنده به خاورمیانه و روسیه ادامه دهند.»

اتهام مقام آمریکایی به ایران در حالی صورت گرفته که بسیاری از کارشناسان همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا می‌دانند.