وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای خبر داد.

گفت‌وگوی بلینکن و بن‌فرحان هم‌زمان با سفر امیرعبداللهیان به عربستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با فیصل بن فرحان، همتای سعودی‌اش خبر داده و اعلام کرد که طرفین درباره طیفی از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا از همتای سعودی‌اش برای گرد هم آوردن ۴۰ کشور در جده برای مذاکرات صلح اوکراین قدردانی کرد.

طبق این بیانیه، طرفین همچنین تصمیم‌ گرفتند به همکاری جهت پایان دادن به «درگیری فاجعه‌بار» در سودان ادامه دهند.

آن‌ها همچنین تعهدشان را نسبت به افزایش تلاش‌ها برای ایجاد صلحی پایدار در یمن از طریق روند صلح یمنی-یمنی با میانجیگری سازمان ملل اعلام کردند.

گفت‌وگوی بلینکن و بن فرحان در پی سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به ریاض و دیدار با همتای سعودی‌اش انجام شد.

سفر امیرعبداللهیان در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط و سفر بن فرحان به ایران در ماه‌های اخیر انجام شد.

امیرعبداللهیان روز پنج‌شنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در ارتباط با دیدار اخیرش با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ریاض نوشت: «امروز در ریاض با همتایم ‌فیصل بن فرحان ⁩ به مدت سه و نیم ساعت دیدار و گفت‌وگوی ثمربخش داشتیم.»

او افزود: «در خصوص آخرین وضعیت توسعه روابط دوجانبه و  همکاری‌ در زمینه‌های مورد علاقه فیمابین و همچنین تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان اسلام گفت‌وگو کردیم.»