یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتقادهای آقای خاتمی تعارضی با مشارکت در انتخابات نیست؛ اتفاقا نقدهای او کمک می‌کند که زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود که در نهایت منافع ملی تأمین شود.

نظر کارگزاران درخصوص اظهارات رئیس دولت اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتقادهای آقای خاتمی تعارضی با مشارکت در انتخابات نیست؛ اتفاقا نقدهای او کمک می‌کند که زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود که در نهایت منافع ملی تأمین شود.

سخنان اخیر سید محمد خاتمی واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. واکنش‌هایی که دو به بخش تقسیم می‌شود؛ اصولگرایان که یک‌سره نقدش کردند و اصلاح‌طلبان که به اسقبالش رفتند.

علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «موضع‌گیری اخیر آقای خاتمی متناسب به روزگار کنونی است. واقعیت این است که از منظر به اوضاع کشور نگاه می‌کنیم، مشکلات در هم تنیده وجود دارد و هرچه هم زمان می‌گذرد امید اینکه اصلاحاتی به وجود آید و نظر کارشناسان حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات گرفته و نقدهای علمی شنیده شود، کمتر می‌شود. اکنون ببینید که مجلس چه کار می‌کند؛ لایحه حجاب و عفاف به کمیسیونی با حداقل اعضا رفته است و درباره این موضوع مهم که برای مردم دارای اهمیت یک جمع حداقلی باید تصمیم بیگرند یا مدیریت اقتصادی در کشور چگونه است یا روند مذاکرات احیای برجام را نگاه کنید که تقریبا امیدی در آن نیست. در عرصه انتخابات هم می‌آیند پیش‌ثبت‌نامی را می‌گذارند که فشار بر احزاب است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای خاتمی که همیشه معتد ل بوده است در میان همه این مشکلات یک نقد مصلحانه می‌کند و می‌گوید باید با مردم همراه باشیم و می‌بینیم که اصولگرایان تندرو به او سخت‌ترین حملات را می‌کنند. من از آنها می‌پرسم که اگر موضع حقی دارید چرا از انتقاد می‌ترسید؟ آقای خاتمی همیشه سعی کرده است مواضعی ملایم داشته باشد اما وقعیت امروز کشور را می‌بیند و می‌خواهد نقدی کند که منشأ اصلاح قرار گیرد. انقادات اخیر آقای خاتمی اتفاقا در دل دلسوزان نظام امید ایجاد می‌کند که می‌شود به سمت اصلاح رفت».

نمازی در پایان گفت: «حزب کارگزاران سازندگی سخنان آقای خاتمی را درست، اصلاح‌گرایانه و مورد نیاز کشور می‌داند. آقای مرعشی هم به تازگی سخن گفتند و همین موضع را اعلام کردند. انتقادهای آقای خاتمی تعارضی با مشارکت در انتخابات نیست؛ اتفاقا نقدهای او کمک می‌کند که زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود که در نهایت منافع ملی تأمین شود».