حالا اما کارگزاران آشکارا از رادیکالیسم دفاع می‌کند؛ آنجا که مرعشی مواضع اخیر سید محمد خاتمی را تأیید می‌کند.

کارگزاران، حزبی مقید به انتخابات یا هم‌سفره رادیکال‌ها؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حزب کارگزاران سازندگی در سال‌های اخیر مواضعی میانه داشت؛ حتی در انتخابات سال98 که اصلاح‌طلبان رادیکال انتخابات را تحریم کردند، این حرب لیست «یاران هاشمی» را ارائه داد. بعد از آن هم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 از همتی حمایت کرد تا ثابت کند اهل قهر کردن با انتخابات نیست. این حزب همواره علیه مواضع رادیکال‌ها موضع می‌گرفت و مسیر اصلاح را از طریق طرق رسمی سیاسی می‌دانست اما هرچه جلوتر آمدیم به ویژه بعد از آنکه حسین مرعشی جای کرباسچی بر صندلی دبیر کلی کارگزاران نشست، این حزب سعی کرد خود را در جبهه اصلاحات ایران تعریف کند. تا اینجای کار مشکلی نبود زیرا تصور می‌شد که به هر حال یک حزب اصلاح‌طلب نمی‌خواهد در میان جبهه اصلاحات تک‌روی کند اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و مشاهده شد که به تدریج کارگزاران از تصمیمات و مواضع رادیکال‌ها هم حمایت می‌کند؛ شاهد آنکه وقتی آذر منصوری به جای بهزاد نبوی به ریاست جبهه اصلاحات انتخاب شد، این حزب هیچ موضعی علیه این انتخاب نگرفت؛ حال آنکه برکسی پوشیده نیست آذر منصوری و حزب اتحاد ملت تندترین مواضع را علیه اصل انتخابات و نحوه ادامه سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان داشته و دارند.

حالا اما کارگزاران آشکارا از رادیکالیسم دفاع می‌کند؛ آنجا که مرعشی مواضع اخیر سید محمد خاتمی را تأیید می‌کند و علی‌محمد نمازی هم می‌گوید کارگزاران مواضع خاتمی را اصولی و اصلاح‌گرایانه می‌داند؛ در حالی که سخنان خاتمی موجود است و هیچکس نمی‌تواند از توهین‌ها، اتهامات و اکاذیب خاتمی را انکار کند.

حزب کارگزاران سازندگی در مقطع کنونی به نحو شایان توجهی سعی می‌کند خود را در کنار رادیکال‌ها تعریف کند؛ حزبی که منش سال‌های قبلش این طور نبود و البته رویکرد سیاسی پدر معنوی‌شان یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی هم این سیاست را تأیید نمی‌کرد. کارگزاران انگار به تدریج ژست یک حزب قانون‌مدار و در چارچوب اصول نظام را کنار گذاشته و هم‌سفره رادیکال‌ها شده است؛ وضعیتی که می‌تواند آنها را هم به سرنوشت احزابی مانند اتحاد ملت دچار کند.