یک نماینده مجلس گفت: پیوستن ایران به بریکس گام مؤثری برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست.

عضویت در بریکس قدرت چانه‌زنی ایران در موضوع برجام را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: در روزهای اخیر موضوع عضویت ایران در بریکس یا همان قدرت‌های نوظهور اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما اهمیت عضویت ایران در بریکس چیست؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس،درباره این موضوع به «مثلث‌آنلایین» گفت: «متأسفانه دولت قبل همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشته بود و دیپلماسی ما را صرفا گره زده بود به برجام و پنج کشور اروپایی. شیوه دولت قبل منتظرماندن برای چراغ سبز آمریکایی‌ها بود که باعث از دست‌دادن فرصت‌های زیادی شد».

او ادامه داد: «دنیای امروز، دنیای بزرگی است و نباید خود را محدود به این کشور یا آن کشور کرد. دوت سیزدهم که روی کار آمد سعی کرد ضمن پیگیری مذاکرات برجامی، ارتباط خود را با کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس بالا ببرد و حالا پیوستن ایران به بریکس می‌تواند باعث شود دیوار ایران‌هراسی که غربی‌ها ساخته بودند بشکند و به ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری برای کشور ایجاد کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «پیوستن ایران به بریکس گام مؤثری برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست. این اتفاق بعد از عضویت ایران در شانگهای نشان می‌دهد سیاست‌های غربی‌ها در منزوی کردن ایران شکست خورده است».

آصفری در پایان گفت: «افزون بر اینها بریکس می‌تواند قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات با غربی‌ها در حوزه برجام را افزایش دهد. با این اوصاف از هر نظر که نگاه می‌کنیم، بریکس یک فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است که امروز ایران توانسته آن را به دست بیاورد».