فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت در دو سال اخیر به خصوص با رشد ۴ درصدی تولید و کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید به خصوص در حوزه نفت و گاز موفق بوده و کارنامه موفقی داشته است.

دولت کارنامه موفقی دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مباحث مطرح شده در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب از عملکرد دولت گفت: یکی از نکات مهمی که رهبری به دولت فرمودند این بود که   برای هر اقدام مهم، یک پیوست تبلیغاتی روشن لازم است و باید خدماتی که ارایه می دهید به صورت روشن، علت  و آثار آن را برای مردم تبیین کنید.

وی افزود:  مقام معظم رهبری تذکراتی را نیز به دولت دادند و آن این بود که تولید را افزایش و تورم را مهار کنید و از کسانی که در زمینه تولید فعالیت قانونی دارند حمایت مالی کنید و مراقبت کنید بر خلاف برخی دوره‌های گذشته، منابع ارزی و ریالی اختصاص داده شده به تولید سر از کارهای دیگر در نیاورد. ایشان همچنین فرمودند که قراردادهای راهبردی با کشورهای بزرگ روی کاغذ نماند و عملیاتی نشود.

انبارلویی ادامه داد: رهبری تاکید داشتند که نیازهای کشور را تشخیص دهید و نگذارید به مرحله بحرانی برسد؛ زیرا اگر نیاز کشور به یک کالا به موقع تشخیص داده نشود و نزدیک مرحله بحرانی به ناچار و دستپاچه شروع به واردات کنیم، طبعاً دچار مشکل می‌شویم. ایشان  در تذکری دیگر به تکالیف دولت در برنامه هفتم اشاره داشتند و از  دولت خواستند در همه کارها و تصمیم‌های اقتصادی چند نقطه مهم و قابل سنجش مانند عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و رشد تولید را مراقبت و رعایت کند و تصمیم‌های اقتصادی با توجه به تأثیر آنها بر روی این شاخص‌ها گرفته شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: ایشان هدف اصلی از تحریم‌ها را معیشت مردم و گروگان گرفتن آن دانستند و فرمودند که در زمینه رفع تحریم‌ها کارها و مذاکراتی در حال انجام است که در جای خود درست و محفوظ است اما به موازات آن باید خط خنثی کردن تحریم‌ها دنبال شود که مهم‌ترین شاخص آن، کاهش تورم است. به نظرم  دولت در دو سال اخیر بخصوص با رشد ۴ درصدی تولید  و کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید به خصوص در حوزه  نفت و گاز  موفق بوده و کارنامه موفقی داشته  است. 

وی در پایان گفت: کاهش رشد نقدینگی و اصلاح ساختار بودجه به دولت کمک می کند که در آینده رکورد جدیدی از کارآمدی را بزند و بدون درگیر شدن به حاشیه‌سازی‌ها و جوسازی هایی که علیه دولت می‌شود با کسب رضایت مردم بتواند در خدمت مردم و انقلاب باشد؛ لذا دولت باید به دنبال کارهای اساسی و زیربنایی باشد.