فعال سیاسی اصلاح‌ طلب گفت: اصلاح‌طلبان با این دخالت‌هایی که در انتخابات می‌شود کجا می‌توانند یک استاندار و فرماندار و معاون وزیر معرفی کنند؟

فعال اصلاح‌‌طلب: طبیعی است که جبهه اصلاحات جوانان کمی داشته باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فعال سیاسی اصلاح‌ طلب گفت: اصلاح‌طلبان با این دخالت‌هایی که در انتخابات می‌شود کجا می‌توانند یک استاندار و فرماندار و معاون وزیر معرفی کنند؟

علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌ طلب، درباره انتقاد جوانان به عدم مشارکت در احزاب اصلاح‌ طلب به منیبان گفت: من می‌خواهم به عقب برگردم و بگویم که فلسفه وجودی احزاب برای مشارکت در شکل دادن هیات حاکمه در مجلس و دولت و سهیم شدن در قدرت است. یعنی افراد وارد احزاب می‌شوند که با فعالیت انتخاباتی وارد قدرت شوند. سال‌هاست که احزاب در گردش قدرت سهمی ندارند و نظارت استصوابی امکان مانور را از احزاب سلب کرده است.

او تاکید کرد: یکی از دلایلی که عضویت در احزاب با کم توجهی به جوانان مواجه می‌شود این است که می‌گویند فلسفه وجودی احزاب منتفی است. به علت اینکه زمینه فعالیت سیاسی و مشارکت در قدرت فراهم نیست بنابراین جوانان در احزاب چندان فعالیتی ندارند. در احزاب اصولگرا امکان مشارکت در قدرت وجود دارد اما مورد استقبال جامعه نیستند. من شاهد این نیستم که احزاب اصلاح‌ طلب به خصوص احزاب مطرح، راه را از جوانان گرفته باشند.

این فعال سیاسی افزود: من به عنوان معاون امور استان‌های حزب کارگزاران که برای ترمیم شاخه‌های استانی فعالیت می‌کنم تاکید دارم که جوانان و زنان در صحنه بیشتر حضور داشته باشند. یکی از ارزشیابی‌های ما از شاخه‌های استانی که برای دبیرکل مهم است تعداد جوانان و زنان در شورا‌های استانی است. در مورد حزب کارگزاران این گزاره رد شده که راه برای پیشرفت جوانان در حزب بسته است. ما جوانان را تشویق می‌کنیم که در حزب فعالیت و سمت بیشتری داشته باشد.

او در ادامه درباره انتخاب اکثریت اعضا جبهه اصلاحات از میان غیر از جوانان اظهار کرد: جبهه اصلاحات 30 عضو با یک مکانیسم خاص دارد و دبیرکل هر حزب، عضو جبهه اصلاحات است. معمولا دبیرکل‌ها که در سطح کشور فعال هستند از افراد با تجربه انتخاب می‌شوند. ما 31 حزب اصلاح‌طلب در جبهه اصلاحات داریم که مجموعه ای از افراد با تجربه هستند. آن 16 نفر هم به عنوان چهره‌های شاخص انتخاب می‌شوند بنابراین جوانان ویژگی شهرت را ندارند که عضو آن‌ها باشند. این طبیعی است که جبهه اصلاحات جوانان کمی داشته باشد.

نمازی در پایان درباره بحران عدم تربیت کادر سیاسی در احزاب اصلاح‌طلب گفت: تربیت کادر تناسب مستقیم به میزان حضور مشارکت احزاب در هیات حاکمه دارد. الان اصلاح‌طلبان با این دخالت‌هایی که در انتخابات می‌شود کجا می‌توانند یک استاندار، فرماندار و معاون وزیر معرفی کنند؟ اصلا فضا و امکانی برای مشارکت وجود ندارد که نیرویی در آن منصوب شود. بحث جوانان در شرایط فعلی اصلا محل بحث نیست.