معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اقتدار و عزت ما از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند.

معاون رئیسی: امیدواریم قدرت و امنیت کشور باعث شود تا وضعیت اقتصادی کشور روز به روز بهتر شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اقتدار و عزت ما از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند.

سید محمد حسینی امروز، ۵ مهرماه در صبحگاه مشترک نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی آبادان که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد، اظهار کرد: ۵ مهرماه سالگرد شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه، یک یوم الله به یادماندنی و روزی تاریخی است.

وی با بیان اینکه شکست حصر آبادان مبدا تحول جنگ تحمیلی است، افزود: اگر در روزهای ابتدایی جنگ انسجام و آمادگی کاملی وجود نداشت، نمی‌توانستیم توفیقات مناسبی را داشته باشیم. بنی صدر خائن نیز مانع آن بود تا نیروهای نظامی ما در کنار هم قرار بگیرند و عملیات مشترک را آغاز کنند اما پس از عزل او و ایجاد همدلی میان نیروها، عملیات ثامن اولین عملیاتی بود که با موفقیت انجام شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه عملیات شکست حصر آبادان یک عملیات غرور انگیز و افتخار آفرین بود و روح امید را زنده کرد، گفت: به مردم پایدار و مقاوم خوزستان و آبادان درود می‌فرستیم که در سال‌های جنگ در معرض حملات دشمن بودند اما حتی در شرایط بسیار دشوار محاصره، این مردم مقاومت کردند.

حسینی عنوان کرد: ۴۲ سال قبل ما در موضع دفاع بودیم و تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، فراری دادن دشمن از خاکمان بود و امروز نیروهای مسلح و مردم ما سرافراز و سربلند هستند و در دنیا کسی جرات تعرض به خاک ایران را ندارد.

وی ادامه داد: این اقتدار و عزت از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند. اکنون میدان و دیپلماسی در کنار هم قرار گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا بیگانگان بتوانند اقداماتی انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دشمنان خارجی که از جریان‌های مختلف حمایت می‌کردند تصمیم گرفته‌اند که تفاهم کنند و دست از دشمنی بردارند. حتی آمریکایی‌ها نیز که طراح اصلی بسیاری از این مسائل بودند به تبادل زندانی روی آورد.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم قدرت و امنیت کشور باعث شود تا وضعیت اقتصادی کشور نیز روز به روز بهتر شود.