پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جنایتکاران رژیم اشغالگر قدس با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، مرزهای نقض حقوق‌بشر را درنوردیدند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای غربی همچنان دربرابر جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین سکوت کرده‌اند؛ سکوتی معنادار که خوی نژادپرستانه و وحشی غربی‌ها را نسبت به کشتار انسان‌ها و حمایت از قاتل اثبات می‌کند.

سکوت مدعیان حقوق‌بشر در قبال جنایات اسرائیل در حالی است که طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۴۵۰۰ نفر در حملات رژیم‌صهیونیستی شهید شده‌اند که بیش از ۱۳۰۰نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. بیمارستان المعمدانی و زنان و کودکانی که در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند را باید جدیدترین نمونه از این وحشیگری‌ها دانست؛ چراکه خباثت رژیم‌صهیونیستی به این مورد محدود نمی‌شود، از ۷۵ سال پیش که رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی سرزمین فلسطین را رسما اشغال کرده تاکنون هزاران کودک و نوجوان توسط این رژیم کودک‌کش به شهادت رسیده یا مجروح و معلول شده‌اند و تعداد زیادی بازداشت، محاکمه، بازجویی و در زندان تحت شکنجه قرار گرفته‌اند که اخبار آن بایکوت شده و بازتاب‌ چندانی نداشته است. 

 

چراغ سبز ۷۵ ساله

همه این فجایع نشانگر ماهیت پلید رژیم‌صهیونیستی و حامیان غربی‌اش است و اگر حمایت‌ کشورهای غربی نبود، صهیونیست‌ها نمی‌توانستند در چنین حجمی دست به جنایت بزنند. در همین روزهای اخیر حمایت علنی و چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی نسبت به جنایات رژیم‌صهیونیستی و سکوت مجامع بین‌المللی باعث شد که این رژیم با استفاده از بمب‌های ممنوعه فسفری، اقدام به بمباران مردم بی‌دفاع باریکه غزه، قطع آب و برق، تخریب زیرساخت‌ها و بمباران بیمارستان‌ها کند. چنین حمایتی محدود به جنایت اخیر صهیونیست‌ها نیست و از سال ۱۹۴۸ میلادی که این رژیم جعلی کار خود را آغاز کرد، دائما کودکان، نوجوانان زنان و افراد مسن در معرض قتل‌عام و شکنجه نظامیان صهیونیست هستند، مدعیان حقوق‌بشر نیز واکنش تاثیرگذاری از خود نشان نمی‌دهند و این رخدادهای تلخ را عادی می‌پندارند.

جنایتی که صهیونیست‌ها را به تغییر موضع واداشت

جنایت رژیم‌صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی چنان هولناک بود که خیلی از دیدارهای دیپلماتیک جهان عرب با غربی‌ها را لغو کرد اما در ساعات اولیه، صهیونیست‌های وحشی برای کشتار زنان، کودکان، بیماران و ..‌. در بیمارستان جشن گرفتند. ارتش رژیم‌صهیونیستی در توییتی طعنه‌آمیز و تحریک‌کننده عنوان کرد: به دلیل کمبود امکانات پزشکی ورود نظامی کردیم تا از درد و رنج بیماران بکاهیم! آنچه مهم است، این‌که فاجعه به حدی سنگین بود در مدت کوتاهی مواضع صهیونیست‌ها و حامیان‌شان تغییر کرد، توییت‌ها پاک شد و سناریوی تازه‌ای در تبلیغات سیاسی-رسانه‌ای رژیم‌صهیونیستی شکل گرفت و آن این بود که بار جنایت خودشان را بر دوش حماس بیندازند.

 

تلاش برای عوض کردن جای مظلوم و جلاد

رژیم غاصب اسرائیل و متحدان غربی‌اش با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای خود تلاش کرده‌‌اند‌ جای جلاد و مظلوم را عوض کنند تا جامعه جهانی نسبت به جنایات این رژیم در حق مردم فلسطین سکوت کند. اما جنایات رژیم‌صهیونیستی آن‌قدر فجیع است که تمام تلاش‌های اسرائیل و متحدانش را بر باد داده و کشورهای مختلف جهان شاهد تجمعات گسترده در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها هستند. در مورد جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی، عمق فاجعه آن‌قدر زیاد بود که حتی صدای برخی مدعیان غربی و حامی صهیونیست‌ها را نیز درآورد و مردم دنیا و نه‌تنها مسلمانان، بلکه غیرمسلمانان را نیز خشمگین کرد؛ جنایتی که از فرماندهی بسیاری از عملیات‌های رژیم‌صهیونیستی به وسیله نظامیان آمریکایی پرده برداشت.

 

از آپارتاید تا نژادپرستی غرب

سکوت معنادار و حمایت چشم‌بسته غربی‌ها از جنایت‌های وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به باور برخی کارشناسان، ناشی از نگاه نژادپرستانه و خوی وحشی غربی‌هاست؛ موضوعی که در تاریخ غرب و آمریکا در کشتار سرخپوستان، سیاه‌پوستان و برده‌داری‌های مدرن نمود دارد.

میک والاس، قانونگذار ایرلندی از سکوت کشورهای غربی در قبال کشتار فلسطینیان در غزه و حمایت آنها از رژیم کودک‌کش صهیونیستی انتقاد کرد و با بیان آمار ناگواری از کشتار کودکان به نقل از سازمان ملل متحد گفت: تخمین زده می‌شود ۱۰۰۰ کودک در ۱۰روز در غزه به وسیله رژیم‌صهیونیستی کشته شده باشند اما سران اتحادیه اروپا به سرزمین‌های اشغالی رفتند تا از جنایت‌های جنگی این رژیم علیه فلسطینیان حمایت کنند.

نکته قابل تأمل این‌که دولت‌های غربی و رهبران اتحادیه اروپا مدعی حقوق‌بشر هستند اما به سرزمین‌های اشغالی می‌روند تا از جنایت‌های جنگی رژیم‌صهیونیستی علیه فلسطینیان حمایت کنند. باید گفت، تاریخ کشورهای غربی سراسر نژادپرستی، قتل و کشتار آدم‌هایی است که تنها جرم‌شان بومی بودن و سرزمین داشتن است.

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی پیشتر در اظهاراتی توهین‌آمیز، فلسطینیان را حیوان خطاب کرده بود؛ جمله‌ای که سایر مقام‌های غربی نیز به آن واکنش منفی نشان ندادند و حتی غربی‌ها اهمیتی برای جان باختن هزاران کودک فلسطینی در جنایت‌های هولناک رژیم کودک‌کش صهیونیستی قائل نیستند.

 

استانداردهای دوگانه حقوق‌بشر

غربی‌ها حقوق‌بشر را دوگانه و سفارشی تعبیر می‌کنند، لذا به‌راحتی راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شوند تا از جنایتکار طراز اول قرن حمایت و دست همکاری به سویش دراز کنند، زیرا یک سوی ماجرا رژیم‌صهیونیستی جنایتکار و طرف مقابلش انسانیت است که البته بویی از آن نبرده‌اند.در حالی که شهادت خیل کودکان فلسطینی برای هیچ فردی که دارای درک انسانی است، قابل تحمل نیست، غربی‌ها نسبت به قتل و جنایت‌ها سکوت پیشه کرده‌اند و بدتر این‌که از قاتل حمایت صددرصدی می‌کنند. مقام‌های غربی در مقابل انسانیتی قد علم کرده‌اند که مردمان خودشان با آن مخالف هستند؛ چنان‌که شاهد اعتراضات گسترده مردم اروپا و آمریکا علیه این جنایت‌ها هستیم. مقام‌های غربی در این جنایت‌ها بی‌طرف نیستند؛ سلاح‌هایی ‌که در حملات صهیونیست‌ها به غزه استفاده می‌شود و کمک‌های مالی به رژیم غاصب، غالبا از کشورهای غربی است. این یعنی غربی‌ها در میان کارزار غزه و نسل‌کشی مسلمانان ایستاده‌اند و چه‌بسا فرمانده اصلی این جنگ باشند.

آمریکا، فرمانده جنگ غزه

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت، آمریکا فرماندهی جنگ غزه را به جای رژیم‌صهیونیستی برعهده گرفته است؛ ورود هواپیماهای آمریکایی، مداخله آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور موضوعاتی است که حمایت تمام‌قد آمریکا را از رژیم‌صهیونیستی نشان می‌دهد. پیشتر نیز نیویورک‌تایمز در گزارشی عنوان کرده بود، تل‌آویو از واشنگتن ۱۰ میلیارد دلار کمک نظامی اضطراری خواسته است. آمریکا فرماندهی عملیات صهیونیست‌ها علیه غزه را برعهده گرفته و با ورود سلاح، کمک تاکتیکی و فرماندهی نظامی، درگیر این جنگ است. آنها در مصاحبه‌ها این رویکرد را انکار می‌کنند و از کشورهای اسلامی می‌خواهند دخالت نکنند تا دامنه جنگ گسترده نشود. واقعیت این است، غربی‌ها نقشه شومی برای جهان اسلام و نسل‌کشی مسلمانان دارند؛ لذا همان گونه که جهان اسلام به دنبال جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در غزه به خروش آمده و عصبانی است، می‌بایست تصمیمات درست و به موقعی اتخاذ کند.

 

۱۷ مهر  

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک در هامبورگ تاکید کردند: آلمان و فرانسه در این لحظه سخت در کنار مردم اسرائیل می‌ایستند.

۱۸ مهر

آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی از رژیم‌صهیونیستی در آنچه تلاش برای دفاع از خود خواندند حمایت کردند. این کشورها در بیانیه خود اقدامات حماس را محکوم کردند. 

۲۰ مهر

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از نشست اعضای این سازمان با یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل تنها نمی‌ماند.

۲۵ مهر

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت: سفرم برای دیداری با دوستان است. به اینجا آمده‌ام تا بگویم آلمان به‌طور قاطع در کنار اسرائیل می‌ایستد.

۲۶ مهر

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از جنایت اسرائیل در بمباران بیمارستان المعمدانی به سرزمین‌های اشغالی رفت. بایدن تاکید کرد: تمام دنیا بدانند ما در کنار اسرائیل هستیم.

۲۷ مهر

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به سرزمین‌های اشغالی رفت. وی گفت: من اینجا هستم تا همبستگی خود و کشور انگلیس را با مردم اسرائیل ابراز کنم.

۲۸ مهر

قانون‌گذاران اروپایی با صدور قطعنامه‌ای ضمن محکومیت عملیات دلاورانه نیرو‌های مقاومت فلسطین، با رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و نابودی حماس را خواستار شدند.

منبع: روزنامه جام جم