رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی دارند خطوط اختلاف‌برانگیز را میان اصولگرایان پررنگ سازند.

دوئل انتخاباتی مبنا و شریان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در همین راستا روزنامه دنیای اقتصاد نوشته: همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب (مبنا) که روزپنج‌شنبه با حضور سه چهره شاخص اصولگرا محمدباقر قالیباف، محسن رضایی وغلامعلی حدادعادل و ۱۲۰نفر از نمایندگان فعلی مجلس برگزار شد، نقطه آغازین این دوئل با تکیه برتحول برای پیشرفت کشور است. گفتمانی که می‌تواند جریان شریان یا (پایداری‌های نوظهور) را با گفتمان عدالت و برابری با خطر روبه‌رو کند.

یکی دیگر از نکات مهم همایش روز پنج‌شنبه «مبنا» پیام ابراهیم رئیسی بود‌. کسی که در واقع ریاست‌جمهوری‌اش را وامدار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌داند و اگرچه زاویه‌هایی نیز با آنها دارد ولی پیامش به آنها مهر تاییدی بر اهمیت گردهمایی‌شان زد‌.

جریان دومی که در جبهه اصولگرایان درحال تلاش برای کسب کرسی‌های مجلس است، شریان یا همان پایداری‌های جوان و نوظهور است که ادبیات عامه‌پسند و پوپولیستی را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده است‌. در این طیف حتی برخی از سلبریتی‌های اصولگرا قرار دارند و سعی در جذب آرا دارند‌. شریان در واقع همان نسخه به‌روز شده پایداری است که اعتراض به وضع موجود را به شکل عامیانه‌تر و جوان‌پسندانه‌تر در برنامه خود گنجانده است. اما پایگاه و عقبه‌اش و از سوی دیگر شعارها و تاکید‌های مکرر پدرخوانده‌اش مبنی بر انتخاب اصلح و نگاهشان به تحولات جامعه، نگرانی در دیگر اصولگرایان به وجود آورده است‌.