پس از برگزاری همایش چهار هزار نفری مبنا حالا می‌توان دید که جریان‌های خارج از سازه‌های دارای بدنه اجتماعی در اصولگرایان که به‌نوعی جاماندگان از قطار تحولات سیاسی سال‌های اخیر هستند، اکنون ابراز حضوری نیمه انتخاباتی و کم رونق دارند. جریانی موسوم به «شریان» که می‌توان آن را دارای شباهت هایی با جبهه پایداری دانست، با تشکیل مجامعی کم رونق سعی در رسیدن به پایه اجتماعی مانند مبنا دارد.

چالش بدنه اجتماعی جاماندگان از مبنا/ دورهمی خلوت شریان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صبح نو با اشاره به این مطلب نوشته: چهره‌هایی نظیر حمید رسایی، میثم نادی، سعید قاسمی، ایزدخواه و ابوالقاسم جراره از جمله افراد طیف «شریان» بودند که در مراسم مذکور حضور داشتند و این جریان که عمر چندانی هم در عرصه سیاست ندارد، در اولین کنش جدی خود، در سال جدید  مراسمی کم‌تعداد و بیشتر شبیه به یک دورهمی مناسبتی برگزار کرد.

نمودار هزینه و فایده این رویداد را با توجه به حجم تبلیغات مربوط به آن، می‌توان در ناحیه منفی و ضررده ترسیم کرد و از طرفی می‌توان این برداشت را داشت که علی‌رغم همه هزینه‌ها و تبلیغات «شریان» برای مردمی‌سازی رویدادش، این جریان عمقی در بدنه مردمی انقلابیون ندارد.

مجموعه‌ای از اشتباهات راهبردی، پیشروی «شریان» را کُند کرده و «شریان» که به طیف‌های سیاسی پیشنهاد می‌دهد «امید و مشارکت جوانان را قربانی منافع حزبی نکنند»، خودش حالا با استفاده غیرمتخصصانه از عناوین جوانان هم منافع حزبی و هم همراهی قشر مردمی و جوان را از دست داده است.