مهاجرانی: اسراییل می‌خواهد قتل عام فلسطینی‌ها را ماموریتی دینی وانمود کند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهاجرانی: اسراییل می‌خواهد قتل عام فلسطینی‌ها را ماموریتی دینی وانمود کند

عطاءالله مهاجرانی در یادداشتی با تیتر «توفان‌الاقصی محور شرارت!؟» در روزنامه اعتماد نوشت: نتانیاهو در سخنرانی‌اش با حضور ژنرال بنی گانتز و ژنرال یوآو گالانت، گفت: «ایران و حماس محور شرارت هستند.» این واژگان آشناست، جورج بوش کوچک در سخنرانی سالانه معروف به استیت آو یونیون در ۲۲ ژانویه سال ۲۰۰۲ ایران و عراق و کره‌شمالی را به عنوان محور شیطانی و شرارت معرفی کرد.

دوگانه خیر و شر و نور و ظلمت و تمدن و توحش و به روایت دیگری غرب و شرق، از طریق صهیونیست‌های مسیحی در ادبیات سیاسی سه دهه اخیر رواج بیشتری یافته است.

اکنون نتانیاهو می‌گوید: ما نور هستیم و ایران و حماس ظلمت، ما متمدن هستیم و ایران و حماس وحشی‌اند، ما دموکرات هستیم و ایران و حماس تروریست! این روایت‌ها در همان نگاه ایدئولوژیک افراطی صهیونیستی معنی پیدا می‌کند. با استفاده از ادبیات عهد عتیق، نتانیاهو حماس را عمالیق خوانده است.

عمالیق به روایت تورات در سفر خروج کسانی بودند، بدوی و بی‌تمدن که بر خداوند یهود یهوه شوریده بودند. و خداوند بنا را بر این نهاد که نسل پس از نسل و خانه به خانه از عمالیق انتقام خواهد گرفت. (سفر خروج باب ۱۷ ایه ۱۶)

چگونگی انتقام در کتاب سموئیل، با صراحت و قساوت مطرح شده است. همین شیوه انتقام همواره مستند سخن و نوشته‌های صهیونیست‌های افراطی قرار گرفته است. همین روزها هم که شاهد کشتار عمومی کودکان و زنان و ویرانی بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، مدارس و خانه‌های مردم غزه هستیم.

صهیونیست‌ها به همین موارد استناد می‌کنند و شاهد و توجیه‌کننده شیوه عملیات نابودی فلسطینی‌ها و زمین سوخته می‌دانند. در کتاب سموئیل اول سموئیل به شاوول می‌گوید فرمان خدا را به او ابلاغ می‌کند، در جنگ با عمالیق: «ایشان را بالکل نابود ساز و بر ایشان شفقت مفرما بلکه مرد و زن و طفل شیرخواره و گاو و گوسفند و شتر و الاغ را بکش.» (سموئیل، کتاب اول، باب ۱۵آیه ۳۴ و ۳۵)

اکنون نتانیاهو و دیگر مقامات نظامی و سیاسی اسراییل که به عهد عتیق استناد می‌کنند، می‌خواهند قتل‌عام فلسطینی‌ها و نابودی غزه را به عنوان ماموریتی دینی و الهی و آخرالزمانی وانمود کنند؛ آیا موفق می‌شوند!؟