رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور عراق گفت: ایران و عراق در مورد مساله فلسطین موضع مشترکی دارند؛ هرچه سریع‌تر باید بمباران غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

موضع مشترک ایران و عراق: بمباران غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور عراق گفت: ایران و عراق در مورد مساله فلسطین موضع مشترکی دارند؛ هرچه سریع‌تر باید بمباران غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

محمدشیاع السودانی، نخست وزیر عراق که صبح امور با استقبال وزیر نفت کشورمان وارد تهران شده بود، در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد مورد استقبال سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشومان قرار گرفت.

مهمترین بخش اظهارات رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر عراق به شرح زیر است:

تقدیر از پیگیری‌های طرف عراقی برای خلع سلاح ضد انقلاب در منطقه اقلیم؛ تمام تلاش ما اجرای کامل قرارداد امنیتی بین دوکشور است

* امروز دغدغه جهان اسلام بلکه جهان بشریت، جنایت علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه و فلسطین است.

* روابط ایران و عراق روز به روز در حال ارتقا است؛ در حوزه مسائل امنیتی از مهمترین نکاتی که در این مدت با مدیریت آقای نخست‌وزیر انجام شده، اجرای قرارداد امنیتی بین دو کشور به ویژه در منطقه اقلیم کردستان عراق است.

* تمام تلاش ما این است که قرارداد امنیتی بین ایران و عراق به صورت کامل اجرا شود و با همت ایشان که مورد تقدیر ما نیز هست در جهت خلع سلاح کامل معاندان و ضدانقلاب گام‌های خوبی برداشته شده است.

* در جهت ارتقای روابط اقتصادی گام‌های خوبی برداشته شده است.

موضع مشترک ایران و عراق در مساله جنگ غزه؛ بمباران غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود

* توسعه روابط تجاری بین دو کشور به ویژه شهرک‌های صنعتی نزدیک مرز در جهت تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است.

* از تلاش آقای نخست‌وزیر و دولت عراق برای به انجام پروژه خط ریلی شلمچه-بصره که راه‌اندازی آن برای دو کشور اهمیت بسیار بالایی دارد، تشکر می‌کنم.

* ایران و عراق در مورد مساله فلسطین موضع مشترکی دارند؛ هرچه سریع‌تر باید بمباران غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

* امروز رژیم صهیونیستی در حال انجام جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه است.

در حال تکمیل...