یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نه‌تنها اصولگرایان به عملکرد روحانی انتقاد داشتند و دارند بلکه اصلاح‌طلبان هم از او رد شده‌اند.

اصلاح‌طلبان هم از روحانی عبور کرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حسن روحانی دیگر رسما وارد عرصه انتخابات شده است. او خود نامزد انتخابات خبرگان است و می‌خواهد حمایت اصلاح‌طلبان را داشته باشد تا در انتخابات مجلس هم لیست بدهد اما آیا اصلا در شرایط کنونی او چنین ظرفیتی را دارد که بتواند بار دیگر وارد عرصه سیاست رسمی شود؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای روحانی از قبل از انقلاب در مسیر انقلاب اسلامی فعالیت داشته است و در دوران بعد از انقلاب هم مسئولیت‌های زیادی داشته است؛ از جمله در شورای عالی امنیت ملی و در مجلس شورای اسلامی اما بعد از آنکه به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، عملکردش طوری بود که حتی خود اصلاح‌طلبان هم به عملکردش اعتراض داشتند و من فکر نمی‌کنم او بتواند نفوذ را داشته باشد که مثلا به قول خودش بتواند 50 تا 70 نفر را وارد مجلس کند».

او ادامه داد: «انتخابات، قانون دارد و اگر از اصلاح‌طلبان محبوبیت دارند و بتوانند انتخاب شوند، حتما کسی مخالف نیست اما باید بر اساس قانون، انتخاب شوند. نهادهای نظارتی هم بر اساس جایگاه قانونی‌ای که دارند توصیه‌پذیر نیستند به ویژه وقتی شورای نگهبان می‌خواهد صلاحیت نامزدها را بررسی کند، باید عین به عین قانون و با دقت فراوان این کار را انجام دهد. افراد شورای نگهبان افرادی متدین، قانونمدار و مدافع حقوق ملی‌اند. در آنجا شش حقوقدان حضور دارند که عالم به قوانین‌اند و شش فقیه عادل که حتما عدالت را به معنای دقیقش در بررسی صلاحیت‌ها رعایت می‌کنند تا حقی از مردم ضایع نشود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «افراد شورابی نگهبان حب و بغض ندارند و بر اساس قانون عمل می‌کنند. ما که نگفتیم کدام جریان انتخاب بشود یا نشود و هر کس رأی بیاورد می‌تواند در انتخابات پیروز شود. ما باور داریم هر که از فیلتر قانون عبور کند، ملت حق دارد به او رأی دهند و مشکلی نیست».

ابراهیمی در پایان گفت: «نه‌تنها اصولگرایان به عملکرد روحانی انتقاد داشتند و دارند بلکه اصلاح‌طلبان هم از او رد شده‌اند. او مدام در کاخ ریاست‌جمهوری مستقر بود و نمی‌کرد سری به مردم بزند. به هر حال عملکرد او و دولتش مشخص است و گروه‌های سیاسی با سنجش میزان اقبالی که مردم به افراد دارند، حمایت به عمل می‌آورند یا حمایت نمی‌کنند».