مسئولان و حامیان اصلاح‌طلب دولت سابق با عدم پذیرش مسئولیت خود را در ایجاد مشکلات منشاء هرگونه ناامیدی و نارضایتی را به دیگران احاله می‌دهند.

ناکارآمدی دولت روحانی باعث ناامیدی برخی افراد از صندوق رأی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه جوان در این باره نوشته: محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص سخنان اخیر روحانی درباره انتخابات و پرشور کردن آن گفته که این توصیه‌های روحانی از سر دلسوزی است.

رهامی کسی است که سال گذشته مجوز خشونت و ضرب و جرح و حتی قتل از سوی اهالی آشوب را صادر کرد و برای آن توجیه شرعی هم تراشید. حالا می‌توان دلسوزی او برای نرفتن افراد به سمت خیابان را باور کرد؟

روحانی هم کسی است که طی سالیان و بسته به موقعیت سیاسی خود نظرش درباره اعتراضات خیابانی تغییر کرده است. سال ۷۷ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، علیه وقایع کوی دانشگاه موضع گرفت و در دوران ریاست جمهوری‌اش ژست آزادی اعتراضات گرفت، اما وقتی اعتراضات بنزینی ۹۸ رخ داد، به اهل آشوب هشدار بازداشت و برخورد داد.

اکنون به جای احساس آرامش و امنیت از سخنان او یا به زعم رهامی، دلسوزی‌های او باید نگران شد؛ چه آنکه معلوم نیست چه فکری در سر اوست که پای به میدان سخنرانی و برهم زدن فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور گذاشته است.

از سویی یکی از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات، چگونگی عملکرد دولت روحانی است. ناکارآمدی دولت او باعث ناامیدی برخی افراد از صندوق رأی یا ناامیدی از بهبود اوضاع شد.