یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: چه جریان تندروی اصلاحات و چه میانه‌روهای اصلاح‌طلب هزینه‌های آقای روحانی را نمی‌پردازند.

اصلاح‌طلبان بر روحانی اجماع نمی‌کنند/ روحانی نمی‌تواند در جایگاه هاشمی قرار بگیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حسن روحانی وارد عرصه انتخابات شده است و می‌خواهد علاوه بر آنکه خودش وارد مجلس خبرگان شود، نیروهایش را هم روانه مجلس کند اما آیا می‌تواند؟ آیا او قادر است نیروهای اصلاح‌طلب را همراه خود کند؟

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مردم کاملا آگاه‌اند که عامل اصلی مشکلات کنونی کشور آقای روحانی، دولتش و طرفداران فکری او بوده‌اند. کسی نمی‌تواند انکار کند که عقب‌ماندگی‌های اقتصادی و مشکلات دیپلماتیکی که داریم به دلیل عدم انجام کارهایی است که باید در دولت آقای روحانی انجام می‌شد که نشد. به این دلیل او دیگر پایگاهی ندارد که بخواهد اجماعی به نفع خود به وجود آورد. البته ممکن است مخالفان نظام و انقلاب بهانه‌ای پیدا کنند که برای خودی‌ نشان‌دادن از طریق او در برابر نظام بایستند اما به طور کلی آقای روحانی در میان مردم جایگاهی ندارد».

او ادامه داد: «آقای روحانی در بین اصلاح‌طلبان هم مقبولیتی ندارد و بعید است چه جریان تندروی اصلاحات و چه میانه‌روهای اصلاح‌طلب هزینه‌های آقای روحانی را بپردازند و در کنار او قرار بگیرند و بر او اجماع کنند. آنها می‌دانند اگر چنین شود مردم همه ناکارآمدی‌های روحانی را از چشم آنها هم می‌بینند. حالا باید ببینیم شورای نگهبان درباره آقای روحانی چه نظری می‌دهد. البته کسی مخالف نیست که افراد مردم را تشویق به مشارکت در انتخابات کنند اما کسی فراموش نمی‌کند که کشور از جانب چه کسانی و چه گروه‌هایی لطمه خورده است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظر می‌رسد آقای روحانی می‌خواهد از بازنشستگی سیاسی‌اش جلوگیری کند و به نوعی می‌خواهد جای آقای هاشمی را بگیرد اما هیچ جریان سیاسی‌ای به شرایط گذشته برنمی‌گردد و از او حمایت نمی‌کند. نه اصلاح‌طلبان می‌توانند از آن روش‌ها استفاده کنند و نه اصولگرایان و نیروهای انقلابی اعتنایی به این مسائل می‌کنند. انقلاب به پیش می‌رود و به عقب برنمی‌گردد».

ترقی در پایان گفت: «شاید آقای روحانی بخواهد شبیه به آقای هاشمی باشد اما نمی‌تواند. واقعیت این است که او از نظر دیدگاه‌های ایدئولوژیک و سیاسی به آقای هاشمی نزدیک است و به همین دلیل هم تصور می‌کند نزدیک‌بودن نظراتش به آقای هاشمی می‌تواند جایگاه او را هم مانند آقای هاشمی کند اما چنین نمی‌شود زیرا آقای هاشمی از منظر عملگرایی تفاوت‌های زیادی با آقای روحانی داشت».