یک فعال سیاسی گفت: روحانی می‌خواهد طرفداران هاشمی مانند کارگزاران یا اعتدال و توسعه یا بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان را جذب خود کند.

آنهایی که می‌خواهند زیر پرچم روحانی وارد مجلس شوند، بدانند رأی نمی‌آورند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: تحلیل‌های زیادی بر آینده سیاسی حسن روحانی وجود دارد؛ اینکه آیا او می‌تواند بار دیگر وارد عرصه انتخابات شود؟ آیا او قادر خواهد بود اصلاح‌طلبان را بار دیگر همراه خود و اصلا قادر است نظر مردم را جلب کند؟

محمدعلی پورمختار، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «عملکرد آقای روحانی در دو دولتش مبنا و سنجه‌ای برای ارزیابی اقبال و نظر مردم به او است. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان در دوره دوم دولتش مخالفت جدی خودشان را با آقای روحانی اعلام کردند و گفتند که اگر هرچه در حوزه سیاسی داشتیم از بین رفت، به دلیل عملکرد روحانی بود».

او ادامه داد: «من تصور نمی‌کنم آقای روحانی در بین اصلاح‌طلبان جایگاهی داشته باشد اما به هر حال تلاش می‌کند نظر آنها را بار دیگر جلب کند و شاید تصور می‌کند بتواند با اجماعی دوباره به مجلس خبرگان وارد شود و احتمالا نمایندگی را هم روانه مجلس کند. همه اینها در حالی است که مردم عملکرد او را فراموش نمی‌کنند. به ویژه تقابل‌هایی که آشکارا با دستورات رهبر معظم انقلاب داشت و صراحتا مخالفت‌های خود را با تأکیدات رهبر انقاب بیان می‌کرد. این شرایط باعث می‌شود مردم اقبالی به او نشان ندهند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من به کسانی که می‌خواهند زیر پرچم آقای روحانی نامزد انتخابات و وارد مجلس شوند، می‌گویم که خیالشان جمع باشد و بدانند که رأی نمی‌آورند».

پورمختار در پایان گفت: «آقای روحانی می‌خواهد همچنان در عرصه سیاست حضور داشته باشد و تریبونی در اختیارش باشد تا نظراتش را بیان کند. این تحلیل که او می‌خواهد به نوعی جانشین آقای هاشمی شود هم درست به نظر می‌رسد زیرا حضور چنددهه‌ای در کنار آقای هاشمی داشته است و نظراتش تطابق با دیدگاه‌های آقای دارد و البته آقای هاشمی تأییدات زیادی بر او داشت باعث می‌شود. او تصور کند می‌تواند جای هاشمی قرار بگیرد و به نوعی می‌خواهد طرفداران هاشمی مانند کارگزاران یا اعتدال و توسعه یا بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان نزدیک به آقای هاشمی را جذب خود کند اما در عین حال باید گفت که در این مسیر موفق نمی‌شود زیرا حتما آقای روحانی توانمندی، سیاست‌ورزی و سیاست‌دانی آقای هاشمی را ندارد».