نیمه نخست دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل به تساوی انجامید.

نتیجه بازی پرسپولیس و الدحیل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تیم فوتبال پرسپولیس ایران از ساعت 19:30 امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023، در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت که نیمه اول این مسابقه با تساوی یک - یک پایان یافت.

شهاب زاهدی در دقیقه 7 برای پرسپولیس گلزنی کرد و محمد مونتاری در دقیقه 9، گل تساوی را برای الدحیل به ثمر رساند تا تقابل یک نیمه‌ای دو تیم برنده نداشته باشد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی و شهاب زاهدی.

ترکیب الدحیل: صلاح ذکریا، محمد موسی، یوسف ایمن، اسماعیل محمد، المعز علی، سلطان البریک، ایساک لیحاجی، لطفی ماجر، ابراهیما بامبا، آسیمو مادیبو و محمد مونتاری.

داور: لیدا جامپی

اتفاقات مهم نیمه اول مسابقه به شرح زیر است:

دقیقه 2: مهدی ترابی پس از تلاش برای عبور از محمد موسی، در آستانه ورود به محوطه جریمه الدحیل روی زمین افتاد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 4: شوت سروش رفیعی به سمت دروازه الدحیل، پس از برخورد به محمد موسی راهی کرنر شد تا آه از نهاد هواداران بلند شود.

دقیقه 7: ارسال دقیق سروش رفیعی به سمت دروازه الدحیل، روی سر شهاب زاهدی فرود آمد تا او با ضربه سری زیبا، توپ را به تور دروازه شاگردان کریستوف گالتیه بچسباند.

دقیقه 14: پاس در عمق مهدی ترابی به زاهدی رسید و او با صلاح ذکریا تک به تک شد. مهاجم پرسپولیس گل دوم خودش در این مسابقه را به ثمر رساند، اما پرچم کمک داور دوم مسابقه به نشانه آفساید بالا آمد تا این گل مورد قبول قرار نگیرد.

دقیقه 19: الدحیل در میان غفلت مدافعان پرسپولیس فرصت دیگری داشت، اما ایساک نتوانست از کنعانی‌زادگان عبور کند و ضربه آرامی به توپ زد که به دیواره بیرونی دروازه پرسپولیس برخورد کرد.

دقیقه 21: نفوذ ترابی از سمت راست دروازه الدحیل با ارسال کوتاه او همراه شد که با حضور به‌موقع محمد موسی، این حمله به سرانجام نرسید.

دقیقه 25: شوت سروش رفیعی پس از برخورد با مونتاری تغییر جهت داشت که ذکریا غافلگیر نشد و توپ را در آغوش کشید.

دقیقه 26: میلاد سرلک به دلیل خطای شدید روی بامبا، با کارت زرد داور ژاپنی مسابقه جریمه شد.

دقیقه 28: ترابی توپ را روی دروازه الدحیل فرستاد که ضربه سر اسماعیلی‌فر پس از برخورد با مدافعان الدحیل دفع شد.

دقیقه 28: چند لحظه بعد و در ادامه پاس اسماعیلی‌فر، سعید صادقی توپ را به‌صورت زمینی برای شهاب زاهدی ارسال کرد که ضربه نه‌چندان خوب او با فاصله از کنار دروازه الدحیل به بیرون رفت.

دقیقه 40: پاس رو به جلوی اسماعیل محمد، در محوطه جریمه پرسپولیس نصیب لیحاجی شد که با اقدام هوشمندانه کنعانی‌زادگان، توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 43: خطای شدید اسماعیل محمد روی سعید صادقی، برای بازیکن الدحیل یک کارت زرد به همراه داشت.

دقیقه 45: ارسال تند و تیز ترابی روی دروازه پرسپولیس، در آخرین لحظه با ضربه زاهدی همراه شد که این ضربه، راهی به دروازه الدحیل پیدا نکرد.

منبع : تسنیم