قیمت طلا امروز با ۰.۱۲ درصد رشد به ۲۰۲۱ دلار و ۷۷ سنت رضایت داد.

افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا 18 عیار گرمی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا  و سکه متاثر از رشد نرخ افزایش پیدا کرده است. قیمت طلا  همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه  بخوانید.

قیمت طلا در شرایطی رو به صعودی شدن رفته است که قیمت دلار در روز چهارشنبه پایین آمده و اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال آمریکا احتمال پایان سیاست‌های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا را بالا برده است. قیمت جدید هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۷۷ سنت رسیده است. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۴ درصدی به ۲۰۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات نرخ اشتغال آمریکا در بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی فدرال رزرو قبل از اجلاس هفته آینده ارائه دهد.

قیمت طلا در بازار امروز 15 آذر 

اطمینان تاجران در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه به اوج ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رساند. اما عدم اطمینان نسبت به زمان‌بندی این اقدام قیمت طلا را ۱۰۰ دلار در همان روز پایین آورد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد مشاغل جدید در آمریکا در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده که نشان می‌دهد بالا رفتن نرخ بهره تقاضا برای کار را پایین آورده است.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان تر کرده است. شاخص دلار در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح طی دو هفته گذشته رسیده بود. تاجران حدود ۶۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده میلادی کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره به نفع سرمایه‌های غیر سودده مانند طلاست.

تحلیلگران فنی رویترز پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا می‌تواند تا محدوده ۲۰۳۳ و ۲۰۳۹ دلار در هر اونس افزایش یابد و در حال حاضر در حدود  ۲۰۰۹ دلار تثبیت شده است.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۵۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۸ درصد افزایش ۹۰۵ دلار و ۶۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم