کشورهای مختلف به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه واکنش نشان دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در غزه است با واکنش رژیم صهیونیستی و کشورهای مختلف روبرو شد.

 ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.بعد از این رأی‌گیری گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد.

او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است.»

این دیپلمات روسیه همچنین گفت: «همکاران، اگر یک بار دیگر مانع آتش‌بس فوری شوید این را چطور برای مردمتان توضیح خواهید داد؟»

نیکلاس دی ریوری، نماینده فرانسه گفت که «بار دیگر این شورا شکست خورده است.». او تصریح کرد «فرانسه به شدت درباره تراژدی انسانی که در حال وقوع در غزه است نگرن است و به همین دلیل است که فرانسه به این قطعنامه رأی مثبت داد.»

نماینده فرانسه گفت: «این شورا به دلیل عدم اتحاد و به دلیل نشان ندادند تعهد راستین به مذاکرات شکست خورده است.»