وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رهبران حماس از مصونیت برخوردار نیستند و وی تعهدی نداده که در امان باشند.

گانتس: تعهد نداده‌ام رهبران حماس در امان باشند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیوی این رژیم گفت: رهبران حماس از جمله محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام و "یحیی السنوار"، رهبر حماس در غزه هیچ مصونیتی ندارند. من هیچ گونه توافقی با آن‌ها برای حفاظت از جانشان امضا نکرده‌ام. تعهدی برای اینکه در معرض حمله قرار بگیرند، نداده‌ام.

وی در ادامه گفت: تا زمان بازگشت اسرا و مفقود شدگان تنها اجازه عبور کمک‌های انسانی به غزه را می‌دهیم. اقدامات جدی‌تری اتخاذ کرده و اجازه گسترش مساحت ماهیگیری را نمی‌دهیم.

گانتس گفت: به حماس اجازه نمی‌دهیم دستورکار را مشخص کند. مسئله درحال حاضر تحویل اموال بازسازی غزه از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین است. همچنین یک مکانیزم جدید ایجاد خواهد شد که اجازه نظارت بر اموال ارائه شده را می‌دهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جمعه نیز در سخنانی پس از برقراری آتش بس با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه اظهار کرد: بازسازی غزه در گرو حل و فصل مسئله سربازان اسیر اسرائیل در غزه است.

وی افزود: "اسرائیل سیاستش در قبال غزه را تغییر خواهد داد و نخواهد پذیرفت که هیچ موشک و یا بالن‌های آتش‌زایی از غزه شلیک شود و درصورت شلیک پاسخ قاطعانه‌ای خواهیم داد."

گانتس گفت: "رهبران حماس و به ویژه محمد الضیف و یحیی السنوار همچنان در تیررس ما قرار دارند."

وی همچنین گفت: پاسخ ارتش اسرائیل به میزان قابل توجهی شدید خواهد شد تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

گانتس در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ یه این سؤال که آیا همکاری نزدیک با نتانیاهو آنها را به تشکیل دولت خواهد رساند یا خیر گفت: خیر.